E-mail fiókban veszteglő munkavállalói kérések, átláthatatlan excelek, kaotikusan tárolt szabályzatok és munkaköri leírások. Ismerős?
Egy modern vállalatnál a kollégákat zökkenőmentes HR folyamatok, a HR-est pedig kézre eső digitális megoldások segítik. Ha ez nincs meg, annak döcögős munka, széteső csapatok, állandó feszültség és növekvő fluktuáció az eredménye.
Az Atlassian HR-eseknek fejlesztett online megoldásaival mindezek elkerülhetők. A META-INF korábbi rendezvényein előadó HR vezetők most megosztották velünk, hogyan. Íme a műhelytitkok.
Mi a célja: az új munkatársak gördülékeny beilleszkedésének támogatása.
Három hasznos tipp:
Miért fontos:
A felmondások 20%-a az első 45 napon belül történik (Gallup). Ugyanakkor ha az onboardingot jónak ítéli meg valaki, akkor 69%-uk 3 évig a cégnél marad (SHRM). A Gallup adatai szerint viszont az új munkavállalóknak csak a 12%-a ítéli meg jónak az onboarding folyamatokat.
Horváth Ádám az Európai Employer Brand Szövetség elnökségi tagja és a Brandfizz társalapítója és CEO-ja így fogalmazott:
"Nehéz elképzelni, hogy az ügyfeleid kedvelni fogják a cégedet, anélkül, hogy a kollégáid kedvelnék. Azok a vállalatok, akik digiális transzformációban, új termék- vagy szolgáltatás fejlesztésében, növekedésben-terjeszkedésben gondolkodnak, stratégiai szinten kell dönteniük arról, hogy milyen munkahellyé akarnak válni. Hiábavaló az üzleti ambíció a board roomban, ha a versenytárs elhappolja a legjobb szakembereket, magas a fluktuációm. Nemcsak jó munkahellyé kell válni, hanem annak is kell látszani. Hovatovább, ezt a piacnak is tudnia kell a cégemről. Az a tapasztalatunk számos iparágból, hogy a munkáltatói márka stratégia katalizátora lehet a már megkezdett vállalati jó gyakorlatoknak és üzletileg sem elhanyagolható 3-8x ROI értéket generál."
Mi a célja: a kitűzött egyéni és csapatcélok elérésének támogatása egy folyamatos visszajelzési rendszeren keresztül
Három hasznos tipp:
Miért fontos:
10-ből mindössze 2 munkavállaló vélekedik úgy, hogy cég teljesítménye-értékelési rendszere kiváló munkára ösztönözné (Gallup). Egy több ezer fős nagyvállalat pedig átlagosan dollár tízmilliókat veszít az elavult értékelési módszerein (Gallup). Azok a dolgozók pedig, akik a visszajelzések során megértik a munkájuk szerepét a big picture-ben, boldogabbak és eredményesebben dolgoznak (Atlassian research).
“A rendszer pár hét alatt bevezetésre került, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ennek következtében már az első hetekben 90% fölé ugrott a teljesítményértékelések kitöltöttsége. Ezen felül külön öröm volt számunkra, hogy a rendszer használata annyira egyszerű volt, hogy azzal kapcsolatban gyakorlatilag nem kaptunk kérdéseket.”
Renner Mónika, HR vezető, AH (a META-INF AD 2017-es előadásában)
Mi a célja: a munkavállalók számára elérhetővé tenni minden olyan tudásanyagot és információt, amelyek birtokában produktívabb munkaerővé válhatnak, és amelyek segítségével magukévá tehetik a cégkultúrát.
Három hasznos tipp:
Miért fontos:
A munkavállalóknak csak mintegy 31%-a nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán részesül bármilyen formális vállalati képzésben, és ezen belül 33% szerint ezek nem igazán voltak hasznosak számukra. Ugyanakkor az alkalmazottak 92%-a vallja, hogy a megfelelő képzések megléte egyértelműen növeli a vállalattal szembeni elkötelezettséget (Axonify).
“A gyorsan növekvő vállalati környezetünkben mind a JIRA, mind a Confluence konkrétan az életünket mentették meg”
Szebellédi Alexandra, Képzés-fejlesztés vezető, NNG (a META-INF AD 2018-as előadásában)
Figyelem! Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.
E-mail fiókban veszteglő munkavállalói kérések, átláthatatlan excelek, kaotikusan tárolt szabályzatok és munkaköri leírások. Ismerős?
Egy modern vállalatnál a kollégákat zökkenőmentes HR folyamatok, a HR-est pedig kézre eső digitális megoldások segítik. Ha ez nincs meg, annak döcögős munka, széteső csapatok, állandó feszültség és növekvő fluktuáció az eredménye.
Az Atlassian HR-eseknek fejlesztett online megoldásaival mindezek elkerülhetők. A META-INF korábbi rendezvényein előadó HR vezetők most megosztották velünk, hogyan. Íme a műhelytitkok.
Mi a célja: az új munkatársak gördülékeny beilleszkedésének támogatása.
Három hasznos tipp:
Miért fontos:
A felmondások 20%-a az első 45 napon belül történik (Gallup). Ugyanakkor ha az onboardingot jónak ítéli meg valaki, akkor 69%-uk 3 évig a cégnél marad (SHRM). A Gallup adatai szerint viszont az új munkavállalóknak csak a 12%-a ítéli meg jónak az onboarding folyamatokat.
Horváth Ádám az Európai Employer Brand Szövetség elnökségi tagja és a Brandfizz társalapítója és CEO-ja így fogalmazott:
"Nehéz elképzelni, hogy az ügyfeleid kedvelni fogják a cégedet, anélkül, hogy a kollégáid kedvelnék. Azok a vállalatok, akik digiális transzformációban, új termék- vagy szolgáltatás fejlesztésében, növekedésben-terjeszkedésben gondolkodnak, stratégiai szinten kell dönteniük arról, hogy milyen munkahellyé akarnak válni. Hiábavaló az üzleti ambíció a board roomban, ha a versenytárs elhappolja a legjobb szakembereket, magas a fluktuációm. Nemcsak jó munkahellyé kell válni, hanem annak is kell látszani. Hovatovább, ezt a piacnak is tudnia kell a cégemről. Az a tapasztalatunk számos iparágból, hogy a munkáltatói márka stratégia katalizátora lehet a már megkezdett vállalati jó gyakorlatoknak és üzletileg sem elhanyagolható 3-8x ROI értéket generál."
Mi a célja: a kitűzött egyéni és csapatcélok elérésének támogatása egy folyamatos visszajelzési rendszeren keresztül
Három hasznos tipp:
Miért fontos:
10-ből mindössze 2 munkavállaló vélekedik úgy, hogy cég teljesítménye-értékelési rendszere kiváló munkára ösztönözné (Gallup). Egy több ezer fős nagyvállalat pedig átlagosan dollár tízmilliókat veszít az elavult értékelési módszerein (Gallup). Azok a dolgozók pedig, akik a visszajelzések során megértik a munkájuk szerepét a big picture-ben, boldogabbak és eredményesebben dolgoznak (Atlassian research).
“A rendszer pár hét alatt bevezetésre került, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ennek következtében már az első hetekben 90% fölé ugrott a teljesítményértékelések kitöltöttsége. Ezen felül külön öröm volt számunkra, hogy a rendszer használata annyira egyszerű volt, hogy azzal kapcsolatban gyakorlatilag nem kaptunk kérdéseket.”
Renner Mónika, HR vezető, AH (a META-INF AD 2017-es előadásában)
Mi a célja: a munkavállalók számára elérhetővé tenni minden olyan tudásanyagot és információt, amelyek birtokában produktívabb munkaerővé válhatnak, és amelyek segítségével magukévá tehetik a cégkultúrát.
Három hasznos tipp:
Miért fontos:
A munkavállalóknak csak mintegy 31%-a nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán részesül bármilyen formális vállalati képzésben, és ezen belül 33% szerint ezek nem igazán voltak hasznosak számukra. Ugyanakkor az alkalmazottak 92%-a vallja, hogy a megfelelő képzések megléte egyértelműen növeli a vállalattal szembeni elkötelezettséget (Axonify).
“A gyorsan növekvő vállalati környezetünkben mind a JIRA, mind a Confluence konkrétan az életünket mentették meg”
Szebellédi Alexandra, Képzés-fejlesztés vezető, NNG (a META-INF AD 2018-as előadásában)