Mi történik, ha nem foglalkozol alkalmazottaid digitális élményével?

February 20, 2024
Mi történik, ha nem foglalkozol alkalmazottaid digitális élményével?

E-mail fiókban veszteglő munkavállalói kérések, átláthatatlan excelek, kaotikusan tárolt szabályzatok és munkaköri leírások. Ismerős? 

Egy modern vállalatnál a kollégákat zökkenőmentes HR folyamatok, a HR-est pedig kézre eső digitális megoldások segítik. Ha ez nincs meg, annak döcögős munka, széteső csapatok, állandó feszültség és növekvő fluktuáció az eredménye.

Az Atlassian HR-eseknek fejlesztett online megoldásaival mindezek elkerülhetők. A META-INF korábbi rendezvényein előadó HR vezetők most megosztották velünk, hogyan. Íme a műhelytitkok.

1) Onboarding

Mi a célja: az új munkatársak gördülékeny beilleszkedésének támogatása.

Három hasznos tipp:

  • Összegyűjthetsz visszajelzéseket az alkalmazottaktól a meglévő onboarding rendszeredről, biztosan találsz fejlesztési lehetőségeket – pl. a Trello kérdőív templatejei segítségével, vagy Confluenceben
  • Felrajzolhatod a teljes onboarding journeyt egy folyamatban, minden állomáson végig követheted, hol tart éppen az új munkavállaló – pl. Trelloban, vagy a Jira Work Management New employee onboarding workflowja segítségével

Onboarding journey egy Jira workflowban

  • Csinálj onboarding checklistet, tárold a hasznos tudnivalókat egy rendezett tudástárban – pl. Confluence alkalmazásával.
Onboarding checklist Trelloban

Miért fontos:

A felmondások 20%-a az első 45 napon belül történik (Gallup). Ugyanakkor ha az onboardingot jónak ítéli meg valaki, akkor 69%-uk 3 évig a cégnél marad (SHRM). A Gallup adatai szerint viszont az új munkavállalóknak csak a 12%-a ítéli meg jónak az onboarding folyamatokat.

Horváth Ádám az Európai Employer Brand Szövetség elnökségi tagja és a Brandfizz társalapítója és CEO-ja így fogalmazott:

"Nehéz elképzelni, hogy az ügyfeleid kedvelni fogják a cégedet, anélkül, hogy a kollégáid kedvelnék. Azok a vállalatok, akik digiális transzformációban, új termék- vagy szolgáltatás fejlesztésében, növekedésben-terjeszkedésben gondolkodnak, stratégiai szinten kell dönteniük arról, hogy milyen munkahellyé akarnak válni. Hiábavaló az üzleti ambíció a board roomban, ha a versenytárs elhappolja a legjobb szakembereket, magas a fluktuációm. Nemcsak jó munkahellyé kell válni, hanem annak is kell látszani. Hovatovább, ezt a piacnak is tudnia kell a cégemről. Az a tapasztalatunk számos iparágból, hogy a munkáltatói márka stratégia katalizátora lehet a már megkezdett vállalati jó gyakorlatoknak és üzletileg sem elhanyagolható 3-8x ROI értéket generál."

2) Teljesítményértékelés

Mi a célja: a kitűzött egyéni és csapatcélok elérésének támogatása egy folyamatos visszajelzési rendszeren keresztül

Három hasznos tipp:

  • Készíts a céges célokból levezetett csapatszintű és egyéni célkitűzéseket, használj OKR táblát – pl. Trelloban, vagy Confluenceben
  • Hozz létre egy visszacsatolási rendszert, amelyben Te magad és minden vezető pályán tudja tartani a munkavállalókat és a csapatokat.
  • Ne félj digitális eszközöket használni! A home office mindennapossá válásával nem is nagyon van más választás. Készíts karriertervet és egyéni teljesítmény-fejlesztési terveket, ebben segítségedre lehet pl. a Confluence
Célkitűzések OKR táblán Trelloban

Miért fontos:

10-ből mindössze 2 munkavállaló vélekedik úgy, hogy cég teljesítménye-értékelési rendszere kiváló munkára ösztönözné (Gallup). Egy több ezer fős nagyvállalat pedig átlagosan dollár tízmilliókat veszít az elavult értékelési módszerein (Gallup). Azok a dolgozók pedig, akik a visszajelzések során megértik a munkájuk szerepét a big picture-ben, boldogabbak és eredményesebben dolgoznak (Atlassian research).

“A rendszer pár hét alatt bevezetésre került, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ennek következtében már az első hetekben 90% fölé ugrott a teljesítményértékelések kitöltöttsége. Ezen felül külön öröm volt számunkra, hogy a rendszer használata annyira egyszerű volt, hogy azzal kapcsolatban gyakorlatilag nem kaptunk kérdéseket.” 

Renner Mónika, HR vezető, AH (a META-INF AD 2017-es előadásában


3) Képzés-fejlesztés

Mi a célja: a munkavállalók számára elérhetővé tenni minden olyan tudásanyagot és információt, amelyek birtokában produktívabb munkaerővé válhatnak, és amelyek segítségével magukévá tehetik a cégkultúrát.

Három hasznos tipp:

  • A képzések hatékony lebonyolításának egyik kulcsa az időzítés. Sales-eseknek nem negyedév végén tartunk technológiai ismertetőket, mint ahogy fejlesztőknek sem product launch előtt továbbképzést. Készíts csapatok időbeosztására szabott képzési tervet - pl. Confluenceben.
  • A rugalmasság is fontos, azonban már százas nagyságrendű alkalmazott és képzésvezető esetén is elképesztő bonyolultságú összeszervezni az alkalmakat, és lekövetni a hiányzásokat, pótlásokat. Kiváló eszköz lehet erre a Confluence Team Calendar.
  • A legtöbb cégben a minőségirányítási rendszer miatt elvárás lehet az egyes képzések dokumentáltsága, az adatok visszakereshetősége. A jelenléti ívek digitális formátumára megoldást jelenthet pl. egy megfelelően kialakított Confluence oldal. 

Miért fontos:

A munkavállalóknak csak mintegy 31%-a nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán részesül bármilyen formális vállalati képzésben, és ezen belül 33% szerint ezek nem igazán voltak hasznosak számukra. Ugyanakkor az alkalmazottak 92%-a vallja, hogy a megfelelő képzések megléte egyértelműen növeli a vállalattal szembeni elkötelezettséget (Axonify).

“A gyorsan növekvő vállalati környezetünkben mind a JIRA, mind a Confluence konkrétan az életünket mentették meg”

Szebellédi Alexandra, Képzés-fejlesztés vezető, NNG (a META-INF AD 2018-as előadásában)

Author

Eszter Kecskés D.
Atlassian Solution Advisor

Social Share Buttons

Mi történik, ha nem foglalkozol alkalmazottaid digitális élményével?

February 20, 2024
Mi történik, ha nem foglalkozol alkalmazottaid digitális élményével?

Figyelem! Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.

E-mail fiókban veszteglő munkavállalói kérések, átláthatatlan excelek, kaotikusan tárolt szabályzatok és munkaköri leírások. Ismerős? 

Egy modern vállalatnál a kollégákat zökkenőmentes HR folyamatok, a HR-est pedig kézre eső digitális megoldások segítik. Ha ez nincs meg, annak döcögős munka, széteső csapatok, állandó feszültség és növekvő fluktuáció az eredménye.

Az Atlassian HR-eseknek fejlesztett online megoldásaival mindezek elkerülhetők. A META-INF korábbi rendezvényein előadó HR vezetők most megosztották velünk, hogyan. Íme a műhelytitkok.

1) Onboarding

Mi a célja: az új munkatársak gördülékeny beilleszkedésének támogatása.

Három hasznos tipp:

  • Összegyűjthetsz visszajelzéseket az alkalmazottaktól a meglévő onboarding rendszeredről, biztosan találsz fejlesztési lehetőségeket – pl. a Trello kérdőív templatejei segítségével, vagy Confluenceben
  • Felrajzolhatod a teljes onboarding journeyt egy folyamatban, minden állomáson végig követheted, hol tart éppen az új munkavállaló – pl. Trelloban, vagy a Jira Work Management New employee onboarding workflowja segítségével

Onboarding journey egy Jira workflowban

  • Csinálj onboarding checklistet, tárold a hasznos tudnivalókat egy rendezett tudástárban – pl. Confluence alkalmazásával.
Onboarding checklist Trelloban

Miért fontos:

A felmondások 20%-a az első 45 napon belül történik (Gallup). Ugyanakkor ha az onboardingot jónak ítéli meg valaki, akkor 69%-uk 3 évig a cégnél marad (SHRM). A Gallup adatai szerint viszont az új munkavállalóknak csak a 12%-a ítéli meg jónak az onboarding folyamatokat.

Horváth Ádám az Európai Employer Brand Szövetség elnökségi tagja és a Brandfizz társalapítója és CEO-ja így fogalmazott:

"Nehéz elképzelni, hogy az ügyfeleid kedvelni fogják a cégedet, anélkül, hogy a kollégáid kedvelnék. Azok a vállalatok, akik digiális transzformációban, új termék- vagy szolgáltatás fejlesztésében, növekedésben-terjeszkedésben gondolkodnak, stratégiai szinten kell dönteniük arról, hogy milyen munkahellyé akarnak válni. Hiábavaló az üzleti ambíció a board roomban, ha a versenytárs elhappolja a legjobb szakembereket, magas a fluktuációm. Nemcsak jó munkahellyé kell válni, hanem annak is kell látszani. Hovatovább, ezt a piacnak is tudnia kell a cégemről. Az a tapasztalatunk számos iparágból, hogy a munkáltatói márka stratégia katalizátora lehet a már megkezdett vállalati jó gyakorlatoknak és üzletileg sem elhanyagolható 3-8x ROI értéket generál."

2) Teljesítményértékelés

Mi a célja: a kitűzött egyéni és csapatcélok elérésének támogatása egy folyamatos visszajelzési rendszeren keresztül

Három hasznos tipp:

  • Készíts a céges célokból levezetett csapatszintű és egyéni célkitűzéseket, használj OKR táblát – pl. Trelloban, vagy Confluenceben
  • Hozz létre egy visszacsatolási rendszert, amelyben Te magad és minden vezető pályán tudja tartani a munkavállalókat és a csapatokat.
  • Ne félj digitális eszközöket használni! A home office mindennapossá válásával nem is nagyon van más választás. Készíts karriertervet és egyéni teljesítmény-fejlesztési terveket, ebben segítségedre lehet pl. a Confluence
Célkitűzések OKR táblán Trelloban

Miért fontos:

10-ből mindössze 2 munkavállaló vélekedik úgy, hogy cég teljesítménye-értékelési rendszere kiváló munkára ösztönözné (Gallup). Egy több ezer fős nagyvállalat pedig átlagosan dollár tízmilliókat veszít az elavult értékelési módszerein (Gallup). Azok a dolgozók pedig, akik a visszajelzések során megértik a munkájuk szerepét a big picture-ben, boldogabbak és eredményesebben dolgoznak (Atlassian research).

“A rendszer pár hét alatt bevezetésre került, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ennek következtében már az első hetekben 90% fölé ugrott a teljesítményértékelések kitöltöttsége. Ezen felül külön öröm volt számunkra, hogy a rendszer használata annyira egyszerű volt, hogy azzal kapcsolatban gyakorlatilag nem kaptunk kérdéseket.” 

Renner Mónika, HR vezető, AH (a META-INF AD 2017-es előadásában


3) Képzés-fejlesztés

Mi a célja: a munkavállalók számára elérhetővé tenni minden olyan tudásanyagot és információt, amelyek birtokában produktívabb munkaerővé válhatnak, és amelyek segítségével magukévá tehetik a cégkultúrát.

Három hasznos tipp:

  • A képzések hatékony lebonyolításának egyik kulcsa az időzítés. Sales-eseknek nem negyedév végén tartunk technológiai ismertetőket, mint ahogy fejlesztőknek sem product launch előtt továbbképzést. Készíts csapatok időbeosztására szabott képzési tervet - pl. Confluenceben.
  • A rugalmasság is fontos, azonban már százas nagyságrendű alkalmazott és képzésvezető esetén is elképesztő bonyolultságú összeszervezni az alkalmakat, és lekövetni a hiányzásokat, pótlásokat. Kiváló eszköz lehet erre a Confluence Team Calendar.
  • A legtöbb cégben a minőségirányítási rendszer miatt elvárás lehet az egyes képzések dokumentáltsága, az adatok visszakereshetősége. A jelenléti ívek digitális formátumára megoldást jelenthet pl. egy megfelelően kialakított Confluence oldal. 

Miért fontos:

A munkavállalóknak csak mintegy 31%-a nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán részesül bármilyen formális vállalati képzésben, és ezen belül 33% szerint ezek nem igazán voltak hasznosak számukra. Ugyanakkor az alkalmazottak 92%-a vallja, hogy a megfelelő képzések megléte egyértelműen növeli a vállalattal szembeni elkötelezettséget (Axonify).

“A gyorsan növekvő vállalati környezetünkben mind a JIRA, mind a Confluence konkrétan az életünket mentették meg”

Szebellédi Alexandra, Képzés-fejlesztés vezető, NNG (a META-INF AD 2018-as előadásában)

Szerző

Kecskés D. Eszter
Atlassian Solution Advisor

Megosztás