Mi az egyik legzavaróbb dolog munka közben? Kihagyni egy nagyon fontos emailt vagy éppen millió felesleges spamet kapni.
Vegyél egy nagy levegőt, és képzeld el, ahogy ülsz az irodában – vagy ezekben az szokatlan időkben az otthonodban – és próbálsz bekerülni a munka flowba. Amikor minden klappol, a szavak csak ömlenek ki belőled, a megoldások szinte maguktól jönnek, és észre se veszed, ahogy a produktív órák elrepülnek. Most képzeld el ezt állandó felesleges email értesítésekkel, amelyek állandóan kizökkentenek ebből az állapotból.
A Thomas Jackson és kollégái által végzett kutatás kimutatta, hogy egy email értesítés által okozott félbeszakítás közel olyan erőteljes hatású, mint egy telefoncsörgés.
Az email küldés kulcsfontosságú a jó kommunikációhoz és a csapaton belüli koordinációhoz. Van azonban ami szintén kulcsfontosságú: a Jira. Egy projekt alatt millió kisebb-nagyobb változás történhet a táblákon, amelyeknek kommunikálásában a Jira segít. De fontos megjegyezni, hogy ez nem azt jelenti, hogy minden egyes újdonságról minden egyes hozzáadott felhasználót értesíteni kell. Ha a csapattagok a bejövő értesítésekben úsznak, akkor valószínűleg nehezebben jut el az információ a megfelelő emberhez. Így pont a kommunikációt és koordinációt megkönnyítő jellegét veszítjük el az emailnek.
De mik is azok a Jira értesítések pontosan? Ha egy esemény történik a Jira szolgáltatásainak használatákor a rendszer értesíti azokat a felhasználókat, akikre hatással volt a változás. Változtatás lehet az issue-ban (feladatokban/ügyekben): annak létrehozása, frissítése, hozzárendelése, komment hozzáfűzése stb.
Ebben a blog posztban segítünk Neked eligazodni a Jira email értesítés menedzsmentjében, és megoldást kínálunk az értesítések áradatára az Email This Issue plugin segítségével.
Csapjunk is bele!
A Jira számos fajta értesítési típust támogat: tudsz készíteni push notification-öket a telefonodra, plusz be lehet vonni az alapszolgáltatások mellé kiegészítőket. Például itt olvashatod, hogy hogyan lehet a Jira Cloud-ot és a Slack-et összekötni a Jira Cloud app segítségével. Még arra is lehet az Atlassian Marketplace-en kiegészítőt találni, hogy számítógépes asztali értesítéseket kapjunk a változásokról.
És természetesen ott van a mindenki által jól ismert és használt email értesítés.
A Jira háromfajta módon küld email értesítéseket: csoportosítva (batched), elkülönítve (separated) és egyéb (other) módon.
A felhasználók úgy érezték, hogy túlzás minden egyes változásról külön-külön értesítéseket kapni, így az Atlassian megoldásként létrehozta a csoportosított (batched) emaileket. Így egy emailben olvashatóak azok az események, amelyek egymáshoz időben közel történtek. Jira Cloud-on ez a funkció már alapértelmezett, de Jira Server-en lehetséges ezt igény esetén bekapcsolni vagy kikapcsolni (a System > Batch notifications menüponton, az alapból bekapcsolva fogod találni).
Az egyéb (other) kategóriába azok az események tartoznak, amelyek semmilyen módon nem állnak kapcsolatban az issue-k változásával.
Egy issue életciklusa alatt, ahogy korábban is említettem, több esemény is bekövetkezhet, amelyekről a felhasználókat fontos értesíteni. A Jira lehetőséget biztosít az értesítések beállításainak a sematizálására. Ez azt jelenti, hogy bizonyos események értesítéseit bizonyos email címekkel kapcsolhatunk össze. Elérhető egy előre beállított értesítési séma a „Default Notification Scheme", amely alapértelmezetten hozzá van rendelve minden projekthez, de természetesen lehet ezt személyre szabni a saját igényeink alapján is.
Ha az értesítések beállításával kapcsolatban egy felhasználó nehézséget tapasztal, akkor nagyon fontos megtudni, hogy egyéni problémáról van-e szó vagy a probléma az egész csapatra hatással van. Globálisan be lehet állítani a szabályokat, de az egyének a saját igényeikre igazítva módosíthatnak azokon. A következőkben ismertetjük, hogy hogyan tudod finom-hangolni az értesítési sémádat. Mindig tartsd észben, hogy egy-egy sémát lehetséges, hogy több projekt is használ!
Nem megfelelő a „Default Notification Scheme"? Csinálj egy sajátot!
Egy jól beállított Jira értesítés plugin / automatizálás megrefolmálhatja a csapatod produktivitását! Rengeteg időt, és ezáltal pénzt spórolhatsz meg.
Csapaton belüli kommunikációra a Jira tökéletes választás. De mi történik a külső stakeholderekkel? Erre a problémára két első ránézésre hasonló kiegészítőt szeretnénk mutatni.
A legnagyobb különbség az, hogy a Jira Email This Issue plugin egy komplex email menedzsment eszköz, míg a Notification Assistant használatával személyre szabott emaileket küldhetünk. Mindkettő használható arra, hogy külső érintetteknek is lehessen az eseményekről értesítéseket küldeni. De az Email This Issue for Jira sokkal több ennél. Itt meg tudod nézni, hogy pontosan miben nyújt többet a Jira alapszolgáltatásainál.
Ha felmerült benned bármi kérdés, akkor nézd meg aGYIK-ünket, illetvebátran lépj velünk kapcsolatba!
Figyelem! Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.
Mi az egyik legzavaróbb dolog munka közben? Kihagyni egy nagyon fontos emailt vagy éppen millió felesleges spamet kapni.
Vegyél egy nagy levegőt, és képzeld el, ahogy ülsz az irodában – vagy ezekben az szokatlan időkben az otthonodban – és próbálsz bekerülni a munka flowba. Amikor minden klappol, a szavak csak ömlenek ki belőled, a megoldások szinte maguktól jönnek, és észre se veszed, ahogy a produktív órák elrepülnek. Most képzeld el ezt állandó felesleges email értesítésekkel, amelyek állandóan kizökkentenek ebből az állapotból.
A Thomas Jackson és kollégái által végzett kutatás kimutatta, hogy egy email értesítés által okozott félbeszakítás közel olyan erőteljes hatású, mint egy telefoncsörgés.
Az email küldés kulcsfontosságú a jó kommunikációhoz és a csapaton belüli koordinációhoz. Van azonban ami szintén kulcsfontosságú: a Jira. Egy projekt alatt millió kisebb-nagyobb változás történhet a táblákon, amelyeknek kommunikálásában a Jira segít. De fontos megjegyezni, hogy ez nem azt jelenti, hogy minden egyes újdonságról minden egyes hozzáadott felhasználót értesíteni kell. Ha a csapattagok a bejövő értesítésekben úsznak, akkor valószínűleg nehezebben jut el az információ a megfelelő emberhez. Így pont a kommunikációt és koordinációt megkönnyítő jellegét veszítjük el az emailnek.
De mik is azok a Jira értesítések pontosan? Ha egy esemény történik a Jira szolgáltatásainak használatákor a rendszer értesíti azokat a felhasználókat, akikre hatással volt a változás. Változtatás lehet az issue-ban (feladatokban/ügyekben): annak létrehozása, frissítése, hozzárendelése, komment hozzáfűzése stb.
Ebben a blog posztban segítünk Neked eligazodni a Jira email értesítés menedzsmentjében, és megoldást kínálunk az értesítések áradatára az Email This Issue plugin segítségével.
Csapjunk is bele!
A Jira számos fajta értesítési típust támogat: tudsz készíteni push notification-öket a telefonodra, plusz be lehet vonni az alapszolgáltatások mellé kiegészítőket. Például itt olvashatod, hogy hogyan lehet a Jira Cloud-ot és a Slack-et összekötni a Jira Cloud app segítségével. Még arra is lehet az Atlassian Marketplace-en kiegészítőt találni, hogy számítógépes asztali értesítéseket kapjunk a változásokról.
És természetesen ott van a mindenki által jól ismert és használt email értesítés.
A Jira háromfajta módon küld email értesítéseket: csoportosítva (batched), elkülönítve (separated) és egyéb (other) módon.
A felhasználók úgy érezték, hogy túlzás minden egyes változásról külön-külön értesítéseket kapni, így az Atlassian megoldásként létrehozta a csoportosított (batched) emaileket. Így egy emailben olvashatóak azok az események, amelyek egymáshoz időben közel történtek. Jira Cloud-on ez a funkció már alapértelmezett, de Jira Server-en lehetséges ezt igény esetén bekapcsolni vagy kikapcsolni (a System > Batch notifications menüponton, az alapból bekapcsolva fogod találni).
Az egyéb (other) kategóriába azok az események tartoznak, amelyek semmilyen módon nem állnak kapcsolatban az issue-k változásával.
Egy issue életciklusa alatt, ahogy korábban is említettem, több esemény is bekövetkezhet, amelyekről a felhasználókat fontos értesíteni. A Jira lehetőséget biztosít az értesítések beállításainak a sematizálására. Ez azt jelenti, hogy bizonyos események értesítéseit bizonyos email címekkel kapcsolhatunk össze. Elérhető egy előre beállított értesítési séma a „Default Notification Scheme", amely alapértelmezetten hozzá van rendelve minden projekthez, de természetesen lehet ezt személyre szabni a saját igényeink alapján is.
Ha az értesítések beállításával kapcsolatban egy felhasználó nehézséget tapasztal, akkor nagyon fontos megtudni, hogy egyéni problémáról van-e szó vagy a probléma az egész csapatra hatással van. Globálisan be lehet állítani a szabályokat, de az egyének a saját igényeikre igazítva módosíthatnak azokon. A következőkben ismertetjük, hogy hogyan tudod finom-hangolni az értesítési sémádat. Mindig tartsd észben, hogy egy-egy sémát lehetséges, hogy több projekt is használ!
Nem megfelelő a „Default Notification Scheme"? Csinálj egy sajátot!
Egy jól beállított Jira értesítés plugin / automatizálás megrefolmálhatja a csapatod produktivitását! Rengeteg időt, és ezáltal pénzt spórolhatsz meg.
Csapaton belüli kommunikációra a Jira tökéletes választás. De mi történik a külső stakeholderekkel? Erre a problémára két első ránézésre hasonló kiegészítőt szeretnénk mutatni.
A legnagyobb különbség az, hogy a Jira Email This Issue plugin egy komplex email menedzsment eszköz, míg a Notification Assistant használatával személyre szabott emaileket küldhetünk. Mindkettő használható arra, hogy külső érintetteknek is lehessen az eseményekről értesítéseket küldeni. De az Email This Issue for Jira sokkal több ennél. Itt meg tudod nézni, hogy pontosan miben nyújt többet a Jira alapszolgáltatásainál.
Ha felmerült benned bármi kérdés, akkor nézd meg aGYIK-ünket, illetvebátran lépj velünk kapcsolatba!