This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.
A Server platform kivezetéséről szóló bejelentés nyomán felbolydult az Atlassian közösség szerte a világon. Magyarországon sem volt ez másképp, szerveres Atlassian ügyfelek tömegei kérték a segítségünket az ideális megoldás megtalálásában. A legnagyobb cégek egy része időközben már át is állt a szintén saját üzemeltetésű Data Center platformra. Mások még néhány hónapos kivárásra játszanak, amíg a felhő platform termékkínálata és a migrációs eszközök fejlettsége lehetővé teszi számukra az átállást. A harmadik csoportba pedig azok az úttörő cégek tartoznak, amelyek már most adottnak látták a feltételeket és sikeresen át is költöztek a felhőbe. Ilyen cég például a MagiCom is, amely tehát nem csak IT infrastruktúrával és biztonsággal kapcsolatos kérdésekben, de Jira Cloud átállásban is élen jár. Őket kérdeztük a migrációval kapcsolatos tapasztalataikról.
Kik vagytok, mit csináltok?
A MagiCom közel 20 éve nyújt IT infrastruktúra szolgáltatásokat nagyvállalatoknak nemzetközi szinten. Az elmúlt években több új fejlesztési elképzelés is elindult a cégen belül. A hardver- és szoftverfejlesztési divíziónk olyan innovatív, digitális megoldásokat tervezett és vezetett be mind üzleti szolgáltatói, mind ipari környezetben, amely a jövő vállalatait hivatott segíteni céljai elérésében. A szűken vett Atlassian felhasználók a hardver- és szoftverfejlesztő csapat tagjai és projektmenedzserei.
Mire használjátok az Atlassiant?
Jira-t használunk a fenti két csapat fejlesztéseinek nyomon követésére. Projekttől függően ez lehet egyszerű ticketing, de van ahol ez a tesztelést, a release managementet, a dokumentálást és az időelszámolást is tartalmazza.
Mi motivált a felhő átállásra?
A szerver platform megszűnésének drasztikus bejelentése elsőre inkább alternatívák keresésére motivált, nem az átállásra. Hamar kiderült azonban, hogy ha ilyen tudású eszközre van szükségünk, akkor így vagy úgy, de a felhőbe vezet az út. A kezdeti ellenérzések leküzdése után pedig már nem volt kérdés, hogy maradunk a Jira-nál és miharabb migrálunk a felhőbe.
Mennyire volt egyszerű az átállás a kollégáknak?
Nagyon. Minden ismerős volt, ha valamilyen kiegészítő hiányzik is a felhős verzióból, a segítségetekkel mindenre találtunk megoldást.
Mennyire volt egyszerű az átállás technikai oldalról?
Csak azt tudom mondani, mint az előző kérdésre: egyszerű volt, de ez nem feltétlenül az Atlassian beépített migrációs eszközeinek, hanem inkább a ti segítségeteknek köszönhető.
Mi az, ami tetszik a cloudban?
Átgondolt, gyors, kényelmes. Kifejezetten jó hangulatban folytatta rajta a munkát mindkét csapat, és néhány módszertani változást is bevezettünk kihasználva a cezúrát. A hardveres csapattal például Kanban boardra álltunk át, ez kifejezetten jól illeszkedik a szoftverfejlesztés sprint jellegű megközelítésétől eltérő fejlesztési és gyártási folyamataikhoz.
Mi az, ami jobban bejött a szerveren korábban?
Néhány helyen nagyon meg van kötve a kezünk, az Jira API-n keresztül történő lekérdezések adattartalma néha érthetetlen módon limitált. Egy egyszerű lista előállítása is kifejezetten erőforrásigényes lehet mind fejlesztési, mind operációs szempontból.
Javasoljátok-e a cloudot másoknak?
Igen, határozottan.
Ezt örömmel halljuk, sok sikert kívánunk nektek a Jira Cloudban!
Ha kérdéseitek vannak az Atlassian Cloud kapcsán, vagy Server platformon vagytok és keresitek a megfelelő megoldást, foglaljatok időpontot az alábbi linken egy ingyenes konzultációra, ahol tanácsadóink segítenek feltárni a megfelelő lehetőségeket.
>>> Konzultáció időpont foglalásához kattints IDE!
Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.
A Server platform kivezetéséről szóló bejelentés nyomán felbolydult az Atlassian közösség szerte a világon. Magyarországon sem volt ez másképp, szerveres Atlassian ügyfelek tömegei kérték a segítségünket az ideális megoldás megtalálásában. A legnagyobb cégek egy része időközben már át is állt a szintén saját üzemeltetésű Data Center platformra. Mások még néhány hónapos kivárásra játszanak, amíg a felhő platform termékkínálata és a migrációs eszközök fejlettsége lehetővé teszi számukra az átállást. A harmadik csoportba pedig azok az úttörő cégek tartoznak, amelyek már most adottnak látták a feltételeket és sikeresen át is költöztek a felhőbe. Ilyen cég például a MagiCom is, amely tehát nem csak IT infrastruktúrával és biztonsággal kapcsolatos kérdésekben, de Jira Cloud átállásban is élen jár. Őket kérdeztük a migrációval kapcsolatos tapasztalataikról.
Kik vagytok, mit csináltok?
A MagiCom közel 20 éve nyújt IT infrastruktúra szolgáltatásokat nagyvállalatoknak nemzetközi szinten. Az elmúlt években több új fejlesztési elképzelés is elindult a cégen belül. A hardver- és szoftverfejlesztési divíziónk olyan innovatív, digitális megoldásokat tervezett és vezetett be mind üzleti szolgáltatói, mind ipari környezetben, amely a jövő vállalatait hivatott segíteni céljai elérésében. A szűken vett Atlassian felhasználók a hardver- és szoftverfejlesztő csapat tagjai és projektmenedzserei.
Mire használjátok az Atlassiant?
Jira-t használunk a fenti két csapat fejlesztéseinek nyomon követésére. Projekttől függően ez lehet egyszerű ticketing, de van ahol ez a tesztelést, a release managementet, a dokumentálást és az időelszámolást is tartalmazza.
Mi motivált a felhő átállásra?
A szerver platform megszűnésének drasztikus bejelentése elsőre inkább alternatívák keresésére motivált, nem az átállásra. Hamar kiderült azonban, hogy ha ilyen tudású eszközre van szükségünk, akkor így vagy úgy, de a felhőbe vezet az út. A kezdeti ellenérzések leküzdése után pedig már nem volt kérdés, hogy maradunk a Jira-nál és miharabb migrálunk a felhőbe.
Mennyire volt egyszerű az átállás a kollégáknak?
Nagyon. Minden ismerős volt, ha valamilyen kiegészítő hiányzik is a felhős verzióból, a segítségetekkel mindenre találtunk megoldást.
Mennyire volt egyszerű az átállás technikai oldalról?
Csak azt tudom mondani, mint az előző kérdésre: egyszerű volt, de ez nem feltétlenül az Atlassian beépített migrációs eszközeinek, hanem inkább a ti segítségeteknek köszönhető.
Mi az, ami tetszik a cloudban?
Átgondolt, gyors, kényelmes. Kifejezetten jó hangulatban folytatta rajta a munkát mindkét csapat, és néhány módszertani változást is bevezettünk kihasználva a cezúrát. A hardveres csapattal például Kanban boardra álltunk át, ez kifejezetten jól illeszkedik a szoftverfejlesztés sprint jellegű megközelítésétől eltérő fejlesztési és gyártási folyamataikhoz.
Mi az, ami jobban bejött a szerveren korábban?
Néhány helyen nagyon meg van kötve a kezünk, az Jira API-n keresztül történő lekérdezések adattartalma néha érthetetlen módon limitált. Egy egyszerű lista előállítása is kifejezetten erőforrásigényes lehet mind fejlesztési, mind operációs szempontból.
Javasoljátok-e a cloudot másoknak?
Igen, határozottan.
Ezt örömmel halljuk, sok sikert kívánunk nektek a Jira Cloudban!
Ha kérdéseitek vannak az Atlassian Cloud kapcsán, vagy Server platformon vagytok és keresitek a megfelelő megoldást, foglaljatok időpontot az alábbi linken egy ingyenes konzultációra, ahol tanácsadóink segítenek feltárni a megfelelő lehetőségeket.
>>> Konzultáció időpont foglalásához kattints IDE!