Atlassian tanácsadó interjú - Békési Károly

August 5, 2021
Atlassian tanácsadó interjú - Békési Károly

This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.

Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.

Békési Károly Atlassian tanácsadónk szeret túrázni, a lányával időt tölteni, Tankcsapda koncertekre járni, és persze szkripteket írni. Évek óta a META-INF csapat tagja, és a közös eseményeinket mindig feldobja szóvicceivel.

Hol hallottál először az Atlassian termékekről?

2014. márciusában találkoztam először a Jira-val, ekkor vettek fel egy navigációs szoftvert fejlesztő céghez alkalmazás üzemeltetőnek. Elvileg MSSQL adatbázison működő, .Net-en fejlesztett egyedi webalkalmazások üzemeltetésével kellett volna foglalkoznom, de végül legfőképp a Jira-val dolgoztam. Ami viszont egy Java alapú alkalmazás, és nem is illik nagyon lekérdezni az adatbázisából, így az SQL tudásomnak nem is vettem sok hasznát. Bár a Jira-nak a kereső nyelve a JQL, eléggé hasonlít az SQL WHERE és az ORDER BY záradékára.

Mi vezetett Téged ide?

A korábban említett cégnél 3 évig voltam Jira adminisztrátor, időközben Confluence bevezetés is történt. Confluence adminisztrátornak szerintem nincs túl sok munkája, inkább a Jira-ban lehet izgalmas konfigurációkat, megoldásokat megvalósítani. Majd 1 évet projektvezető voltam egy fejlesztő csapat mellett. Itt a Jira-nak a SCRUM részébe tudtam mélyebben beletanulni, a különböző sprintek indítása kapcsán. Majd ezután igazoltam át a META-INF-hez.

Miért szeretsz a META-INF-nél dolgozni?

Azért, mert nagyon sokrétű a munka. Egyrészről én rettentően szeretek beszélni. Ezt mind tanácsadóként, mind oktatóként megélhetem. Másrészről van lehetőség arra, hogy a csapattal közös sikerélmények mellett, saját sikereket is megéljünk. Nekem ez a szkriptelésben, vagy amikor egy-egy Atlassian oktatáson lelkes szemekkel néznek rám megvalósul.

Békési Károly egy Magyar Atlassian Meetup-on

Melyik a kedvenc Atlassian funkciód?

Hozzám legközelebb a projektkonfiguráció, automatizálás és a szkriptelések állnak. A Jira-t, ami egy Java alapú szoftver, Groovy szkriptek, és a ScriptRunner addon segítségével lehet egyedi feladatok megoldására testre szabni. Leginkább ebben vagyok erős. Nagyon izgalmas szerintem a tanácsadó csapatunkban, hogy mindenkinek más az érdeklődése, így teljesen kiegészítjük egymást.

Mit szeretsz abban, hogy Atlassian tanácsadó vagy?

Ahogy az imént említettem, nagyon szeretek beszélni, viszont tudok hallgatni is. Szeretem feltérképezni az ügyfelek problémáit, a megfelelő kérdések által. Jó érzés megélni, hogy sikerült kielégíteni az ügyfél üzleti igényeit, különösen, ha ezt egy olyan kihívást jelentő, trükkös megoldással érjük el, amitől joggal érezhetjük azt, hogy kiemelkedő a szakmai tudásunk.

Mi volt eddig a legizgalmasabb kihívásod?

Így három év távlatából erre nagyon nehéz válaszolni... Egyszer volt egy pénzügyi cég, akik egy ősrégi Jira-t használtak, egy 10 évvel ezelőtt egyedi Jira addon-nal, amelyet még Tibor [Hegyi Tibor, META-INF társ-ügyvezetője - A Szerk.] készített el. Aztán 10 év elteltével előbukkantak, hogy éppen váltani szeretnének Jira verziót, de hiányoznának a régi addon funkciói. Szerettek volna egy újat rendelni. Tibor ezt visszautasította, mert éppen a saját termékünkkel - a JETI-vel - foglalkozott. Így megkaptam feladatnak, hogy ScripRunner-rel valósítsam meg az összes kívánt funkcionalitását a régi addonnak. Ez egy kifejezetten izgalmas feladat volt.

Ha egy új ügyféllel találkozol, akkor mi szokott az első kérdésed lenni?

Ez attól függ, hogy előtte mit mesélt magáról. :) Talán legelőször azt kérdezem, hogy "Miben segíthetek?".

Az elmúlt évek alapján, szerinted mi a legfontosabb tulajdonsága egy Atlassian tanácsadónak?

Nagyon fontos, hogy ügyfélorientált legyél, fontos legyen neked a problémája, tudj tőle kérdezni. Ami még az ügyfél és tanácsadó relációjában nélkülözhetetlen, hogy képezd magadat folyamatosan.

Az Atlassian tanácsadáson kívül mi az, amit nagyon szeretsz?

Hozzám az oktatás nagyon közel áll. Nekem ez a szívem csücske. Bár néha nehéz egyensúlyozni az egyéb projektek mellett. Meghirdettünk Jira admin képzést, ami két napos, illetve egy Jira Service Management képzést, ami egy napos. Viszont egyre több ügyfél szeretné azt, hogy egyéni Jira admin képzést tartsunk. Az ügyfelek projektjeit és a képzéseket igyekszem minél jobban koordinálni.

Békési Károly és Sziács László a 6. META-INF Atlassian Day-en

Author

Eszter Kecskés D.
Atlassian Solution Advisor

Social Share Buttons

Atlassian tanácsadó interjú - Békési Károly

August 5, 2021
Atlassian tanácsadó interjú - Békési Károly

Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.

Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.

Békési Károly Atlassian tanácsadónk szeret túrázni, a lányával időt tölteni, Tankcsapda koncertekre járni, és persze szkripteket írni. Évek óta a META-INF csapat tagja, és a közös eseményeinket mindig feldobja szóvicceivel.

Hol hallottál először az Atlassian termékekről?

2014. márciusában találkoztam először a Jira-val, ekkor vettek fel egy navigációs szoftvert fejlesztő céghez alkalmazás üzemeltetőnek. Elvileg MSSQL adatbázison működő, .Net-en fejlesztett egyedi webalkalmazások üzemeltetésével kellett volna foglalkoznom, de végül legfőképp a Jira-val dolgoztam. Ami viszont egy Java alapú alkalmazás, és nem is illik nagyon lekérdezni az adatbázisából, így az SQL tudásomnak nem is vettem sok hasznát. Bár a Jira-nak a kereső nyelve a JQL, eléggé hasonlít az SQL WHERE és az ORDER BY záradékára.

Mi vezetett Téged ide?

A korábban említett cégnél 3 évig voltam Jira adminisztrátor, időközben Confluence bevezetés is történt. Confluence adminisztrátornak szerintem nincs túl sok munkája, inkább a Jira-ban lehet izgalmas konfigurációkat, megoldásokat megvalósítani. Majd 1 évet projektvezető voltam egy fejlesztő csapat mellett. Itt a Jira-nak a SCRUM részébe tudtam mélyebben beletanulni, a különböző sprintek indítása kapcsán. Majd ezután igazoltam át a META-INF-hez.

Miért szeretsz a META-INF-nél dolgozni?

Azért, mert nagyon sokrétű a munka. Egyrészről én rettentően szeretek beszélni. Ezt mind tanácsadóként, mind oktatóként megélhetem. Másrészről van lehetőség arra, hogy a csapattal közös sikerélmények mellett, saját sikereket is megéljünk. Nekem ez a szkriptelésben, vagy amikor egy-egy Atlassian oktatáson lelkes szemekkel néznek rám megvalósul.

Békési Károly egy Magyar Atlassian Meetup-on

Melyik a kedvenc Atlassian funkciód?

Hozzám legközelebb a projektkonfiguráció, automatizálás és a szkriptelések állnak. A Jira-t, ami egy Java alapú szoftver, Groovy szkriptek, és a ScriptRunner addon segítségével lehet egyedi feladatok megoldására testre szabni. Leginkább ebben vagyok erős. Nagyon izgalmas szerintem a tanácsadó csapatunkban, hogy mindenkinek más az érdeklődése, így teljesen kiegészítjük egymást.

Mit szeretsz abban, hogy Atlassian tanácsadó vagy?

Ahogy az imént említettem, nagyon szeretek beszélni, viszont tudok hallgatni is. Szeretem feltérképezni az ügyfelek problémáit, a megfelelő kérdések által. Jó érzés megélni, hogy sikerült kielégíteni az ügyfél üzleti igényeit, különösen, ha ezt egy olyan kihívást jelentő, trükkös megoldással érjük el, amitől joggal érezhetjük azt, hogy kiemelkedő a szakmai tudásunk.

Mi volt eddig a legizgalmasabb kihívásod?

Így három év távlatából erre nagyon nehéz válaszolni... Egyszer volt egy pénzügyi cég, akik egy ősrégi Jira-t használtak, egy 10 évvel ezelőtt egyedi Jira addon-nal, amelyet még Tibor [Hegyi Tibor, META-INF társ-ügyvezetője - A Szerk.] készített el. Aztán 10 év elteltével előbukkantak, hogy éppen váltani szeretnének Jira verziót, de hiányoznának a régi addon funkciói. Szerettek volna egy újat rendelni. Tibor ezt visszautasította, mert éppen a saját termékünkkel - a JETI-vel - foglalkozott. Így megkaptam feladatnak, hogy ScripRunner-rel valósítsam meg az összes kívánt funkcionalitását a régi addonnak. Ez egy kifejezetten izgalmas feladat volt.

Ha egy új ügyféllel találkozol, akkor mi szokott az első kérdésed lenni?

Ez attól függ, hogy előtte mit mesélt magáról. :) Talán legelőször azt kérdezem, hogy "Miben segíthetek?".

Az elmúlt évek alapján, szerinted mi a legfontosabb tulajdonsága egy Atlassian tanácsadónak?

Nagyon fontos, hogy ügyfélorientált legyél, fontos legyen neked a problémája, tudj tőle kérdezni. Ami még az ügyfél és tanácsadó relációjában nélkülözhetetlen, hogy képezd magadat folyamatosan.

Az Atlassian tanácsadáson kívül mi az, amit nagyon szeretsz?

Hozzám az oktatás nagyon közel áll. Nekem ez a szívem csücske. Bár néha nehéz egyensúlyozni az egyéb projektek mellett. Meghirdettünk Jira admin képzést, ami két napos, illetve egy Jira Service Management képzést, ami egy napos. Viszont egyre több ügyfél szeretné azt, hogy egyéni Jira admin képzést tartsunk. Az ügyfelek projektjeit és a képzéseket igyekszem minél jobban koordinálni.

Békési Károly és Sziács László a 6. META-INF Atlassian Day-en

Szerző

Kecskés D. Eszter
Atlassian Solution Advisor

Megosztás