This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.
Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.
Bódis "Boxy" Attila Atlassian tanácsadónkhoz érdemes fordulni, ha tippeket szeretnél, hogy kire fogadj az aktuális focimeccsen! Meccsre járáson kívül szeret a családjával kirándulni, és koncertekre járni. Cégen belül talán ő ír a legjobban magyarul. (Köszi a javításokat! ;) )
2006 környékén, az akkori munkahelyemen kezdtük el használni az Atlassian eszközöket. Mint utólag kiderült, pont Tibor vezette be a Jira-t és a Confluence-t… érdekes látni, ahogy összeérnek a szálak. Ekkor találkoztam először felhasználói szinten az Atlassian eszközökkel, bevallom nem volt a szívem csücske az elején. Nehézségnek éreztem, hogy még egy újabb felületen kell adminisztrálni, és nem értettem, hogy miért nem elegendő a korábban használt Excel tábla. Egy idő után rájöttem, hogy mennyire hasznos, hogy egy centrális helyen megtalálható minden információ.
Az előbb említett munkahelyemen felnőtt tartalmú oldalakat menedzseltünk, és itt a háttérben dolgoztam. A mi részlegünk feladata volt, hogy az aktuálisan beérkező vásárlásokat - általában bankkártyás vásárlásokat - folyamatosan figyeljük, és kiszűrjük a csalókat. Idővel volt több felelősségem is a cégen belül. Később, amikor ezt a kockázatelemző részleget már teljesen összeraktuk, megfogalmazódott bennünk, hogy egy saját fejlesztésű bankkártyákat feldolgozó rendszert fejlesszünk le. Így nem kell egy külsős cég szolgáltatásait igénybe venni. Itt már admin szinten is elkezdtem használni az Atlassian termékeket.
Ezután néhány volt kollégával alapítottunk egy startup céget, amelynek a profilja az volt, hogy az online világban történő reklámköltéseket próbáltuk normalizálni. Kiszűrni az olyan gyenge minőségű forgalmakat - például botforgalmakat -, amelyek lehet, hogy sok kattintást hoznak, de értéket nem ad hozzá a kampányhoz. Világviszonylatban nagyjából az egyharmada az online marketing költéseknek olyan, mintha a kukába dobnák azt a pénzt. Mert mindenféle bothálózatok, és clickfarm-ok vannak mögötte. Ezzel az ötlettel próbáltunk betörni a piacra, kisebb-nagyobb sikerrel. Ebben a cégben szintén már admin oldalról működtettem a Jira-t és a Confluence-t.
Ezután találtam meg, egy közös ismerős által, a META-INF álláshirdetését. Az Atlassian ismerős volt, volt már korábbról Jira és Confluence admin tapasztalatom. Illetve idővel még meg is szerettem használni ezeket a termékeket. Akkor úgy gondoltam, hogy nagyon jól értek hozzá, de ahogy elkezdtem itt dolgozni, rá kellett jönnöm, hogy azért hiányos volt a tudásom. Ha valaki csak és kizárólag ezzel foglalkozik, akkor van mit tanulni, és folyamatosan fejlődni is kell.
Röviden: Mert jó!
Hosszabban: Nagyon jó kis csapat! Én még akkor csöppentem bele, amikor még nagyon pici volt a cég. Sőt, az első klasszikus munkavállaló én voltam! Velem kezdődött el a tanácsadói csapat kiépítése, majd pár hónapra rá érkezett a Szöcsi, és azóta is szépen lassan, folyamatosan növekszünk. Egy kicsi családias cégből, most ott tartunk, hogy valamivel nagyobb, de még mindig családias cég lettünk. Már több, mint négy éve itt vagyok, és nem nagyon tudnék negatívumokat felsorolni. A munkát azt szeretem, nincsen oltári nagy stressz, érezni, hogy meg vagyunk becsülve. Ami sokat számít nekem, hogy családbarát cég. Időközben született két gyermekem, és nagyon jól jön a rugalmasság.
Ami először engem megfogott az Atlassian világban, azok a különböző workflow kiegészítő addonok, például a JSU és a JMWE. Alapvetően a Jira nem rendelkezik túl sok workflow kiegészítővel, post function-ök, validátorok, condition-ök kevés számban vannak az alaptermékben. Így elég nehéz úgy összerakni egy munkafolyamatot, hogy minden igényt kielégítsen. Ha a kérések egy kicsit is eltérnek az alapbeállításoktól, akkor jó ezeket bedobni, hogy ezekkel szinte mindent meg lehet oldani. Amit nem, ott jön képbe Karesz kollégám, aki pedig a ScriptRunner-rel tényleg bármit meg tud csinálni.
Hozzám közel áll ez a problémamegoldói kör. Sokszor vannak benne érdekes “feladványok”, amikor le kell ülni, gondolkodni kell, és logikázni. Olyan megoldásokat találni, ami nem is olyan túlbonyolult, és hosszú távon is megfelel az elvárásoknak. A sok pici, apró sikerélményt szeretem. Ebben a munkában nem az történik, hogy hosszú ideig megy egy projekt, és a végén van az örömködés, hanem itt egymást követik a kisebb feladatok, és mindnél lehet sikereket elérni.
Egy elég nagy céggel már hosszú évek óta kapcsolatban állunk. Ezalatt az idő alatt volt egy vezetőváltás. Szerette volna átalakítani az akkori belső folyamatokat, és megfogalmazott egy elég komplex fejlesztési igényt. Karesz kollégámmal vállvetve sikerült összeállítanunk egy olyan riporting rendszert, ami Jira-val, Confluence-cel, és mindenféle plusz funkciókkal működött. A projekt végén szerencsére nagyon tetszett az új vezetőnek a munkánk, azóta is ezt használják a vezetők a heti riportok kielemzéséhez.
“Tegeződhetünk?” :) Tegeződve minden kicsit egyszerűbb, közvetlenebb.
De a komolyabb első kérdés az szokott lenni, hogy “Mennyire ismered az Atlassian eszközöket?” Ez alapján tudni fogom, hogy ezután hogyan folytassam a kommunikációt az ügyféllel, mennyire kell egyszerűen elmagyarázni a dolgokat, vagy ha már ismeri, mennyire lehet mélyebben belemenni a dolgokba, használni az Atlassianos szakkifejezéseket.
Van egy ügyfelünk, akivel kifejezetten lazább, inkább baráti a kapcsolatunk. Úgy kezdődött, hogy kiderült, hogy pécsi, én meg eredetileg komlói vagyok. Ez a két város nem nagyon szereti egymást, ennek történelmi okai vannak. Viccelődve ugrattunk egymást ezzel kapcsolatban már az első találkozásunkkor. De persze már kinőttük azt, hogy tényleg rivalizáljunk, vagy ellenségeskedjünk. Illetve neki is hasonlóan laza, közvetlen stílusa van, mint nekem. Ráadásul, nagyon okos, jó agya van az Atlassianhoz, és pillanatok alatt minden szükséges tudást felszedett. Látszott, hogy ezt cégszinten mindenki szeretné csinálni, és komolyan veszik. A bevezetés óta szoktunk beszélgetni csak úgy is, nem feltétlen munkáról, esetleg összefutni Orfűn a fesztiválon, mivel ő emellett még zenél is.
Meg kell tudni találni a közös hangot. Viszonylag rugalmasnak találom magamat ebből a szempontból, tényleg ritka, hogy valakivel nem jövök ki jól. Szerintem ez a kulcsa az egésznek. Egy rövid beszélgetés után meg lehet állapítani, hogy milyen habitusú emberrel állsz szemben, és mi az, amit lehet, mi az, amit nem, hogy érdemes kommunikálni, hogy aztán a végén mindenki elégedett legyen.
Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.
Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.
Bódis "Boxy" Attila Atlassian tanácsadónkhoz érdemes fordulni, ha tippeket szeretnél, hogy kire fogadj az aktuális focimeccsen! Meccsre járáson kívül szeret a családjával kirándulni, és koncertekre járni. Cégen belül talán ő ír a legjobban magyarul. (Köszi a javításokat! ;) )
2006 környékén, az akkori munkahelyemen kezdtük el használni az Atlassian eszközöket. Mint utólag kiderült, pont Tibor vezette be a Jira-t és a Confluence-t… érdekes látni, ahogy összeérnek a szálak. Ekkor találkoztam először felhasználói szinten az Atlassian eszközökkel, bevallom nem volt a szívem csücske az elején. Nehézségnek éreztem, hogy még egy újabb felületen kell adminisztrálni, és nem értettem, hogy miért nem elegendő a korábban használt Excel tábla. Egy idő után rájöttem, hogy mennyire hasznos, hogy egy centrális helyen megtalálható minden információ.
Az előbb említett munkahelyemen felnőtt tartalmú oldalakat menedzseltünk, és itt a háttérben dolgoztam. A mi részlegünk feladata volt, hogy az aktuálisan beérkező vásárlásokat - általában bankkártyás vásárlásokat - folyamatosan figyeljük, és kiszűrjük a csalókat. Idővel volt több felelősségem is a cégen belül. Később, amikor ezt a kockázatelemző részleget már teljesen összeraktuk, megfogalmazódott bennünk, hogy egy saját fejlesztésű bankkártyákat feldolgozó rendszert fejlesszünk le. Így nem kell egy külsős cég szolgáltatásait igénybe venni. Itt már admin szinten is elkezdtem használni az Atlassian termékeket.
Ezután néhány volt kollégával alapítottunk egy startup céget, amelynek a profilja az volt, hogy az online világban történő reklámköltéseket próbáltuk normalizálni. Kiszűrni az olyan gyenge minőségű forgalmakat - például botforgalmakat -, amelyek lehet, hogy sok kattintást hoznak, de értéket nem ad hozzá a kampányhoz. Világviszonylatban nagyjából az egyharmada az online marketing költéseknek olyan, mintha a kukába dobnák azt a pénzt. Mert mindenféle bothálózatok, és clickfarm-ok vannak mögötte. Ezzel az ötlettel próbáltunk betörni a piacra, kisebb-nagyobb sikerrel. Ebben a cégben szintén már admin oldalról működtettem a Jira-t és a Confluence-t.
Ezután találtam meg, egy közös ismerős által, a META-INF álláshirdetését. Az Atlassian ismerős volt, volt már korábbról Jira és Confluence admin tapasztalatom. Illetve idővel még meg is szerettem használni ezeket a termékeket. Akkor úgy gondoltam, hogy nagyon jól értek hozzá, de ahogy elkezdtem itt dolgozni, rá kellett jönnöm, hogy azért hiányos volt a tudásom. Ha valaki csak és kizárólag ezzel foglalkozik, akkor van mit tanulni, és folyamatosan fejlődni is kell.
Röviden: Mert jó!
Hosszabban: Nagyon jó kis csapat! Én még akkor csöppentem bele, amikor még nagyon pici volt a cég. Sőt, az első klasszikus munkavállaló én voltam! Velem kezdődött el a tanácsadói csapat kiépítése, majd pár hónapra rá érkezett a Szöcsi, és azóta is szépen lassan, folyamatosan növekszünk. Egy kicsi családias cégből, most ott tartunk, hogy valamivel nagyobb, de még mindig családias cég lettünk. Már több, mint négy éve itt vagyok, és nem nagyon tudnék negatívumokat felsorolni. A munkát azt szeretem, nincsen oltári nagy stressz, érezni, hogy meg vagyunk becsülve. Ami sokat számít nekem, hogy családbarát cég. Időközben született két gyermekem, és nagyon jól jön a rugalmasság.
Ami először engem megfogott az Atlassian világban, azok a különböző workflow kiegészítő addonok, például a JSU és a JMWE. Alapvetően a Jira nem rendelkezik túl sok workflow kiegészítővel, post function-ök, validátorok, condition-ök kevés számban vannak az alaptermékben. Így elég nehéz úgy összerakni egy munkafolyamatot, hogy minden igényt kielégítsen. Ha a kérések egy kicsit is eltérnek az alapbeállításoktól, akkor jó ezeket bedobni, hogy ezekkel szinte mindent meg lehet oldani. Amit nem, ott jön képbe Karesz kollégám, aki pedig a ScriptRunner-rel tényleg bármit meg tud csinálni.
Hozzám közel áll ez a problémamegoldói kör. Sokszor vannak benne érdekes “feladványok”, amikor le kell ülni, gondolkodni kell, és logikázni. Olyan megoldásokat találni, ami nem is olyan túlbonyolult, és hosszú távon is megfelel az elvárásoknak. A sok pici, apró sikerélményt szeretem. Ebben a munkában nem az történik, hogy hosszú ideig megy egy projekt, és a végén van az örömködés, hanem itt egymást követik a kisebb feladatok, és mindnél lehet sikereket elérni.
Egy elég nagy céggel már hosszú évek óta kapcsolatban állunk. Ezalatt az idő alatt volt egy vezetőváltás. Szerette volna átalakítani az akkori belső folyamatokat, és megfogalmazott egy elég komplex fejlesztési igényt. Karesz kollégámmal vállvetve sikerült összeállítanunk egy olyan riporting rendszert, ami Jira-val, Confluence-cel, és mindenféle plusz funkciókkal működött. A projekt végén szerencsére nagyon tetszett az új vezetőnek a munkánk, azóta is ezt használják a vezetők a heti riportok kielemzéséhez.
“Tegeződhetünk?” :) Tegeződve minden kicsit egyszerűbb, közvetlenebb.
De a komolyabb első kérdés az szokott lenni, hogy “Mennyire ismered az Atlassian eszközöket?” Ez alapján tudni fogom, hogy ezután hogyan folytassam a kommunikációt az ügyféllel, mennyire kell egyszerűen elmagyarázni a dolgokat, vagy ha már ismeri, mennyire lehet mélyebben belemenni a dolgokba, használni az Atlassianos szakkifejezéseket.
Van egy ügyfelünk, akivel kifejezetten lazább, inkább baráti a kapcsolatunk. Úgy kezdődött, hogy kiderült, hogy pécsi, én meg eredetileg komlói vagyok. Ez a két város nem nagyon szereti egymást, ennek történelmi okai vannak. Viccelődve ugrattunk egymást ezzel kapcsolatban már az első találkozásunkkor. De persze már kinőttük azt, hogy tényleg rivalizáljunk, vagy ellenségeskedjünk. Illetve neki is hasonlóan laza, közvetlen stílusa van, mint nekem. Ráadásul, nagyon okos, jó agya van az Atlassianhoz, és pillanatok alatt minden szükséges tudást felszedett. Látszott, hogy ezt cégszinten mindenki szeretné csinálni, és komolyan veszik. A bevezetés óta szoktunk beszélgetni csak úgy is, nem feltétlen munkáról, esetleg összefutni Orfűn a fesztiválon, mivel ő emellett még zenél is.
Meg kell tudni találni a közös hangot. Viszonylag rugalmasnak találom magamat ebből a szempontból, tényleg ritka, hogy valakivel nem jövök ki jól. Szerintem ez a kulcsa az egésznek. Egy rövid beszélgetés után meg lehet állapítani, hogy milyen habitusú emberrel állsz szemben, és mi az, amit lehet, mi az, amit nem, hogy érdemes kommunikálni, hogy aztán a végén mindenki elégedett legyen.