This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.
Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.
Utasi Mátyás Atlassian tanácsadónk közgazdászként kezdte, de végül nem tudott ellenállni az IT világának. A csapatunk rezidens Cloud fanatikusa, egyedül a biciklizésért rajong jobban a felhő alapú rendszernél.
Product owner-ként dolgoztam egy cégnél, és ott Atlassian eszközökkel támogattuk a termékfejlesztést. Ott találkoztam a Jira szoftverrel, méghozzá rögtön a Cloud verzióval. Itt használtam Trello-t is először, a saját és a csapat feladatainak a vezetésére.
Nekem nagyon intuitív volt, még dokumentációkat se kellett olvasnom az induláshoz... Elkezdtem használni a Jira Software-t, fél évre rá már adminisztrátori jogot is mertek nekem adni. Nem sokra rá elment az a kolléga, aki korábban az Atlassian világot menedzselte, így ez a feladat hamar teljesen rám hárult.
Korábban foglalkoztam tudományos alapkutatások Európai Uniós finanszírozásával, pályázatkezeléssel. Utána egy pénzügyi intézetnél vállalatfinanszírozás üzletágban dolgoztam. Majd product owner-ként a szoftverfejlesztéssel ismerkedtem meg, ekkor éreztem először igazán úgy, hogy a helyemen vagyok. Itt realizáltam, hogy a technológia és az IT világa, ami igazán érdekes számomra.
Tanácsadóként nagyon sok céggel kerülök kapcsolatba, izgalmas látnom, ki hogy működik. Azáltal, hogy fejlesztünk és konfigurálunk ügyfeleinknek mindenféle megoldásokat, megismerek nagyon sok szervezetet, működési módot - közvetetten. Közgazdászként nagyon izgalmas látni ezernyi világot és gondolkodásmódot.
Ami néha nehéz, de összességében pozitív, hogy onnantól kezdve, hogy jön az első email vagy telefon, hogy valaki az Atlassian iránt érdeklődik, az ajánlatírástól kezdve a szerződéskötésen át egészen a megvalósításig és az utókövetésig mindennel mi, tanácsadók foglalkozunk. Így nagyon színes, sokrétű a munka. Felemelő érzés látni projektzáráskor, hogy az első hívástól eljutottunk oda, hogy kialakult egy jó kapcsolat az ügyféllel, és elértük a célokat.
A kollégákkal is könnyű együtt dolgozni, hálás vagyok azért, hogy nagy tudású, elhivatott és segítőkész emberekkel dolgozhatok együtt. Ez különösen jól jön amikor egy olyan területre tévedek, amiben még nincs sok tapasztalatom, sokszor azonnal oda tudok fordulni egy másik asztalnál ülőhöz, aki épp az adott témának a szakértője.
Az automatizáció a kedvenc területem, mert viszonylag kis erőbefektetéssel, nagy előnyöket lehet elérni. A repetitív feladatokat, nem kell újra és újra elvégezni, jó látni, ahogy működnek ezek a gépek, és csinálják a feladatukat. Ezt a külső rendszerekkel való integráció során is tudom alkalmazni, hogy ne kelljen kézzel másolgatni az adatokat két rendszer között. Ahogy fejlődik az Atlassiannál ez a terület, egyre kevesebb olyan igény van, amit ne tudnánk könnyedén összekattintgatni.
A Cloudot is nagyon szeretem, szerintem felhasználói felülete egyértelműen előrébb jár már, mint a Server vagy a Data Center és tudásban is hétről-hétre fejlődik. Egyre inkább szeretek Cloudos projekteken dolgozni.
A projektmenedzsmentet is kedvelem, az erőforrástervezéstől az agilis módszertanokig minden ezzel kapcsolatos kérdéskört.
Bár ez inkább tulajdonság, mint funkció, de az Atlassian termékekben a végletes testre szabhatóságot és skálázhatóságot szeretem. Tanácsadóként motiváló, hogy amikor jön egy ügyfél egy kéréssel, arra az esetek döntő többségében találunk megoldást. Nagyon-nagyon ritka esetben kell azt mondanunk, hogy sajnos valami nem oldható meg.
Nagyon jó azt látni, hogy értékes az, amit csinálunk. Hogy az ügyfél boldog attól, amit kialakítottunk. Számára ez segítség, előrelépés. Kedvenc pillanataim közé tartozik, amikor bemutatok valamit, és azt reagálják, hogy „Atyaég, itt ilyet is lehet?”.
Az első komolyabb szkript megírása jut eszembe… Nem vagyok fejlesztő, volt néhány programozós kurzusom az egyetemen, de ennyi. Mégis bevállaltam egy komolyabb scriptelős feladatot, dolgoztam vele, aztán hirtelen azt vettem észre, hogy itt van egy többszáz soros kód, ami jól teszi a dolgát. Ez nagy kihívás volt, de ugyanakkor sikerélmény is.
„Mi a célod? Mi az a terület, üzleti probléma, amire megoldást keresel?”
Egyszer tartottunk egy pár órás konzultációt, egy szerintem egészen komplex kiegészítőnek a működéséről, méghozzá alapszinttől. Utána volt néhány kérdésük, kb 3-4 hétig voltunk még kapcsolatban. Ennyi információ alapján teljesen egyedül fel tudták építeni, és használni a rendszert. Pár hete jött egy email, hogy már más üzleti területek is kérik, hogy mutassák meg, hogy mit, hogyan csinálnak. Tehát terjed a megoldás a cégen belül. Nekem azért egy nagyon kedves emlék ez, mert itt kifejezetten azt éreztem, hogy nagyon kevés idő alatt nagyon nagy értéket teremtettünk, az ügyfél saját maga megtanulta használni és felépíteni az eszközt, valahol minden projektnek ez lenne a végcélja.
Ez egy kicsit közhelyes, de az, hogy tud hallgatni. Én nagyon szeretek beszélni, szóval ilyen szempontból nekem ezt meg kellett tanulnom. :) Fontos, hogy szem előtt legyenek a megoldási lehetőségek, de előbb jöjjenek a kérdések és a hallgatás. Ne kattanjunk rá idő előtt egy bizonyos irányra, hanem először győződjünk meg arról, hogy tényleg jól értjük-e az ügyfél igényeit.
Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.
Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.
Utasi Mátyás Atlassian tanácsadónk közgazdászként kezdte, de végül nem tudott ellenállni az IT világának. A csapatunk rezidens Cloud fanatikusa, egyedül a biciklizésért rajong jobban a felhő alapú rendszernél.
Product owner-ként dolgoztam egy cégnél, és ott Atlassian eszközökkel támogattuk a termékfejlesztést. Ott találkoztam a Jira szoftverrel, méghozzá rögtön a Cloud verzióval. Itt használtam Trello-t is először, a saját és a csapat feladatainak a vezetésére.
Nekem nagyon intuitív volt, még dokumentációkat se kellett olvasnom az induláshoz... Elkezdtem használni a Jira Software-t, fél évre rá már adminisztrátori jogot is mertek nekem adni. Nem sokra rá elment az a kolléga, aki korábban az Atlassian világot menedzselte, így ez a feladat hamar teljesen rám hárult.
Korábban foglalkoztam tudományos alapkutatások Európai Uniós finanszírozásával, pályázatkezeléssel. Utána egy pénzügyi intézetnél vállalatfinanszírozás üzletágban dolgoztam. Majd product owner-ként a szoftverfejlesztéssel ismerkedtem meg, ekkor éreztem először igazán úgy, hogy a helyemen vagyok. Itt realizáltam, hogy a technológia és az IT világa, ami igazán érdekes számomra.
Tanácsadóként nagyon sok céggel kerülök kapcsolatba, izgalmas látnom, ki hogy működik. Azáltal, hogy fejlesztünk és konfigurálunk ügyfeleinknek mindenféle megoldásokat, megismerek nagyon sok szervezetet, működési módot - közvetetten. Közgazdászként nagyon izgalmas látni ezernyi világot és gondolkodásmódot.
Ami néha nehéz, de összességében pozitív, hogy onnantól kezdve, hogy jön az első email vagy telefon, hogy valaki az Atlassian iránt érdeklődik, az ajánlatírástól kezdve a szerződéskötésen át egészen a megvalósításig és az utókövetésig mindennel mi, tanácsadók foglalkozunk. Így nagyon színes, sokrétű a munka. Felemelő érzés látni projektzáráskor, hogy az első hívástól eljutottunk oda, hogy kialakult egy jó kapcsolat az ügyféllel, és elértük a célokat.
A kollégákkal is könnyű együtt dolgozni, hálás vagyok azért, hogy nagy tudású, elhivatott és segítőkész emberekkel dolgozhatok együtt. Ez különösen jól jön amikor egy olyan területre tévedek, amiben még nincs sok tapasztalatom, sokszor azonnal oda tudok fordulni egy másik asztalnál ülőhöz, aki épp az adott témának a szakértője.
Az automatizáció a kedvenc területem, mert viszonylag kis erőbefektetéssel, nagy előnyöket lehet elérni. A repetitív feladatokat, nem kell újra és újra elvégezni, jó látni, ahogy működnek ezek a gépek, és csinálják a feladatukat. Ezt a külső rendszerekkel való integráció során is tudom alkalmazni, hogy ne kelljen kézzel másolgatni az adatokat két rendszer között. Ahogy fejlődik az Atlassiannál ez a terület, egyre kevesebb olyan igény van, amit ne tudnánk könnyedén összekattintgatni.
A Cloudot is nagyon szeretem, szerintem felhasználói felülete egyértelműen előrébb jár már, mint a Server vagy a Data Center és tudásban is hétről-hétre fejlődik. Egyre inkább szeretek Cloudos projekteken dolgozni.
A projektmenedzsmentet is kedvelem, az erőforrástervezéstől az agilis módszertanokig minden ezzel kapcsolatos kérdéskört.
Bár ez inkább tulajdonság, mint funkció, de az Atlassian termékekben a végletes testre szabhatóságot és skálázhatóságot szeretem. Tanácsadóként motiváló, hogy amikor jön egy ügyfél egy kéréssel, arra az esetek döntő többségében találunk megoldást. Nagyon-nagyon ritka esetben kell azt mondanunk, hogy sajnos valami nem oldható meg.
Nagyon jó azt látni, hogy értékes az, amit csinálunk. Hogy az ügyfél boldog attól, amit kialakítottunk. Számára ez segítség, előrelépés. Kedvenc pillanataim közé tartozik, amikor bemutatok valamit, és azt reagálják, hogy „Atyaég, itt ilyet is lehet?”.
Az első komolyabb szkript megírása jut eszembe… Nem vagyok fejlesztő, volt néhány programozós kurzusom az egyetemen, de ennyi. Mégis bevállaltam egy komolyabb scriptelős feladatot, dolgoztam vele, aztán hirtelen azt vettem észre, hogy itt van egy többszáz soros kód, ami jól teszi a dolgát. Ez nagy kihívás volt, de ugyanakkor sikerélmény is.
„Mi a célod? Mi az a terület, üzleti probléma, amire megoldást keresel?”
Egyszer tartottunk egy pár órás konzultációt, egy szerintem egészen komplex kiegészítőnek a működéséről, méghozzá alapszinttől. Utána volt néhány kérdésük, kb 3-4 hétig voltunk még kapcsolatban. Ennyi információ alapján teljesen egyedül fel tudták építeni, és használni a rendszert. Pár hete jött egy email, hogy már más üzleti területek is kérik, hogy mutassák meg, hogy mit, hogyan csinálnak. Tehát terjed a megoldás a cégen belül. Nekem azért egy nagyon kedves emlék ez, mert itt kifejezetten azt éreztem, hogy nagyon kevés idő alatt nagyon nagy értéket teremtettünk, az ügyfél saját maga megtanulta használni és felépíteni az eszközt, valahol minden projektnek ez lenne a végcélja.
Ez egy kicsit közhelyes, de az, hogy tud hallgatni. Én nagyon szeretek beszélni, szóval ilyen szempontból nekem ezt meg kellett tanulnom. :) Fontos, hogy szem előtt legyenek a megoldási lehetőségek, de előbb jöjjenek a kérdések és a hallgatás. Ne kattanjunk rá idő előtt egy bizonyos irányra, hanem először győződjünk meg arról, hogy tényleg jól értjük-e az ügyfél igényeit.