Mi történik, ha nem foglalkozol alkalmazottaid digitális élményével?

February 20, 2024
Mi történik, ha nem foglalkozol alkalmazottaid digitális élményével?

This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.

E-mail fiókban veszteglő munkavállalói kérések, átláthatatlan excelek, kaotikusan tárolt szabályzatok és munkaköri leírások. Ismerős? 

Egy modern vállalatnál a kollégákat zökkenőmentes HR folyamatok, a HR-est pedig kézre eső digitális megoldások segítik. Ha ez nincs meg, annak döcögős munka, széteső csapatok, állandó feszültség és növekvő fluktuáció az eredménye.

Az Atlassian HR-eseknek fejlesztett online megoldásaival mindezek elkerülhetők. A META-INF korábbi rendezvényein előadó HR vezetők most megosztották velünk, hogyan. Íme a műhelytitkok.

1) Onboarding

Mi a célja: az új munkatársak gördülékeny beilleszkedésének támogatása.

Három hasznos tipp:

  • Összegyűjthetsz visszajelzéseket az alkalmazottaktól a meglévő onboarding rendszeredről, biztosan találsz fejlesztési lehetőségeket – pl. a Trello kérdőív templatejei segítségével, vagy Confluenceben
  • Felrajzolhatod a teljes onboarding journeyt egy folyamatban, minden állomáson végig követheted, hol tart éppen az új munkavállaló – pl. Trelloban, vagy a Jira Work Management New employee onboarding workflowja segítségével

Onboarding journey egy Jira workflowban

  • Csinálj onboarding checklistet, tárold a hasznos tudnivalókat egy rendezett tudástárban – pl. Confluence alkalmazásával.
Onboarding checklist Trelloban

Miért fontos:

A felmondások 20%-a az első 45 napon belül történik (Gallup). Ugyanakkor ha az onboardingot jónak ítéli meg valaki, akkor 69%-uk 3 évig a cégnél marad (SHRM). A Gallup adatai szerint viszont az új munkavállalóknak csak a 12%-a ítéli meg jónak az onboarding folyamatokat.

Horváth Ádám az Európai Employer Brand Szövetség elnökségi tagja és a Brandfizz társalapítója és CEO-ja így fogalmazott:

"Nehéz elképzelni, hogy az ügyfeleid kedvelni fogják a cégedet, anélkül, hogy a kollégáid kedvelnék. Azok a vállalatok, akik digiális transzformációban, új termék- vagy szolgáltatás fejlesztésében, növekedésben-terjeszkedésben gondolkodnak, stratégiai szinten kell dönteniük arról, hogy milyen munkahellyé akarnak válni. Hiábavaló az üzleti ambíció a board roomban, ha a versenytárs elhappolja a legjobb szakembereket, magas a fluktuációm. Nemcsak jó munkahellyé kell válni, hanem annak is kell látszani. Hovatovább, ezt a piacnak is tudnia kell a cégemről. Az a tapasztalatunk számos iparágból, hogy a munkáltatói márka stratégia katalizátora lehet a már megkezdett vállalati jó gyakorlatoknak és üzletileg sem elhanyagolható 3-8x ROI értéket generál."

2) Teljesítményértékelés

Mi a célja: a kitűzött egyéni és csapatcélok elérésének támogatása egy folyamatos visszajelzési rendszeren keresztül

Három hasznos tipp:

  • Készíts a céges célokból levezetett csapatszintű és egyéni célkitűzéseket, használj OKR táblát – pl. Trelloban, vagy Confluenceben
  • Hozz létre egy visszacsatolási rendszert, amelyben Te magad és minden vezető pályán tudja tartani a munkavállalókat és a csapatokat.
  • Ne félj digitális eszközöket használni! A home office mindennapossá válásával nem is nagyon van más választás. Készíts karriertervet és egyéni teljesítmény-fejlesztési terveket, ebben segítségedre lehet pl. a Confluence
Célkitűzések OKR táblán Trelloban

Miért fontos:

10-ből mindössze 2 munkavállaló vélekedik úgy, hogy cég teljesítménye-értékelési rendszere kiváló munkára ösztönözné (Gallup). Egy több ezer fős nagyvállalat pedig átlagosan dollár tízmilliókat veszít az elavult értékelési módszerein (Gallup). Azok a dolgozók pedig, akik a visszajelzések során megértik a munkájuk szerepét a big picture-ben, boldogabbak és eredményesebben dolgoznak (Atlassian research).

“A rendszer pár hét alatt bevezetésre került, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ennek következtében már az első hetekben 90% fölé ugrott a teljesítményértékelések kitöltöttsége. Ezen felül külön öröm volt számunkra, hogy a rendszer használata annyira egyszerű volt, hogy azzal kapcsolatban gyakorlatilag nem kaptunk kérdéseket.” 

Renner Mónika, HR vezető, AH (a META-INF AD 2017-es előadásában


3) Képzés-fejlesztés

Mi a célja: a munkavállalók számára elérhetővé tenni minden olyan tudásanyagot és információt, amelyek birtokában produktívabb munkaerővé válhatnak, és amelyek segítségével magukévá tehetik a cégkultúrát.

Három hasznos tipp:

  • A képzések hatékony lebonyolításának egyik kulcsa az időzítés. Sales-eseknek nem negyedév végén tartunk technológiai ismertetőket, mint ahogy fejlesztőknek sem product launch előtt továbbképzést. Készíts csapatok időbeosztására szabott képzési tervet - pl. Confluenceben.
  • A rugalmasság is fontos, azonban már százas nagyságrendű alkalmazott és képzésvezető esetén is elképesztő bonyolultságú összeszervezni az alkalmakat, és lekövetni a hiányzásokat, pótlásokat. Kiváló eszköz lehet erre a Confluence Team Calendar.
  • A legtöbb cégben a minőségirányítási rendszer miatt elvárás lehet az egyes képzések dokumentáltsága, az adatok visszakereshetősége. A jelenléti ívek digitális formátumára megoldást jelenthet pl. egy megfelelően kialakított Confluence oldal. 

Miért fontos:

A munkavállalóknak csak mintegy 31%-a nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán részesül bármilyen formális vállalati képzésben, és ezen belül 33% szerint ezek nem igazán voltak hasznosak számukra. Ugyanakkor az alkalmazottak 92%-a vallja, hogy a megfelelő képzések megléte egyértelműen növeli a vállalattal szembeni elkötelezettséget (Axonify).

“A gyorsan növekvő vállalati környezetünkben mind a JIRA, mind a Confluence konkrétan az életünket mentették meg”

Szebellédi Alexandra, Képzés-fejlesztés vezető, NNG (a META-INF AD 2018-as előadásában)

Author

Eszter Kecskés D.
Atlassian Solution Advisor

Social Share Buttons

Mi történik, ha nem foglalkozol alkalmazottaid digitális élményével?

February 20, 2024
Mi történik, ha nem foglalkozol alkalmazottaid digitális élményével?

Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.

E-mail fiókban veszteglő munkavállalói kérések, átláthatatlan excelek, kaotikusan tárolt szabályzatok és munkaköri leírások. Ismerős? 

Egy modern vállalatnál a kollégákat zökkenőmentes HR folyamatok, a HR-est pedig kézre eső digitális megoldások segítik. Ha ez nincs meg, annak döcögős munka, széteső csapatok, állandó feszültség és növekvő fluktuáció az eredménye.

Az Atlassian HR-eseknek fejlesztett online megoldásaival mindezek elkerülhetők. A META-INF korábbi rendezvényein előadó HR vezetők most megosztották velünk, hogyan. Íme a műhelytitkok.

1) Onboarding

Mi a célja: az új munkatársak gördülékeny beilleszkedésének támogatása.

Három hasznos tipp:

  • Összegyűjthetsz visszajelzéseket az alkalmazottaktól a meglévő onboarding rendszeredről, biztosan találsz fejlesztési lehetőségeket – pl. a Trello kérdőív templatejei segítségével, vagy Confluenceben
  • Felrajzolhatod a teljes onboarding journeyt egy folyamatban, minden állomáson végig követheted, hol tart éppen az új munkavállaló – pl. Trelloban, vagy a Jira Work Management New employee onboarding workflowja segítségével

Onboarding journey egy Jira workflowban

  • Csinálj onboarding checklistet, tárold a hasznos tudnivalókat egy rendezett tudástárban – pl. Confluence alkalmazásával.
Onboarding checklist Trelloban

Miért fontos:

A felmondások 20%-a az első 45 napon belül történik (Gallup). Ugyanakkor ha az onboardingot jónak ítéli meg valaki, akkor 69%-uk 3 évig a cégnél marad (SHRM). A Gallup adatai szerint viszont az új munkavállalóknak csak a 12%-a ítéli meg jónak az onboarding folyamatokat.

Horváth Ádám az Európai Employer Brand Szövetség elnökségi tagja és a Brandfizz társalapítója és CEO-ja így fogalmazott:

"Nehéz elképzelni, hogy az ügyfeleid kedvelni fogják a cégedet, anélkül, hogy a kollégáid kedvelnék. Azok a vállalatok, akik digiális transzformációban, új termék- vagy szolgáltatás fejlesztésében, növekedésben-terjeszkedésben gondolkodnak, stratégiai szinten kell dönteniük arról, hogy milyen munkahellyé akarnak válni. Hiábavaló az üzleti ambíció a board roomban, ha a versenytárs elhappolja a legjobb szakembereket, magas a fluktuációm. Nemcsak jó munkahellyé kell válni, hanem annak is kell látszani. Hovatovább, ezt a piacnak is tudnia kell a cégemről. Az a tapasztalatunk számos iparágból, hogy a munkáltatói márka stratégia katalizátora lehet a már megkezdett vállalati jó gyakorlatoknak és üzletileg sem elhanyagolható 3-8x ROI értéket generál."

2) Teljesítményértékelés

Mi a célja: a kitűzött egyéni és csapatcélok elérésének támogatása egy folyamatos visszajelzési rendszeren keresztül

Három hasznos tipp:

  • Készíts a céges célokból levezetett csapatszintű és egyéni célkitűzéseket, használj OKR táblát – pl. Trelloban, vagy Confluenceben
  • Hozz létre egy visszacsatolási rendszert, amelyben Te magad és minden vezető pályán tudja tartani a munkavállalókat és a csapatokat.
  • Ne félj digitális eszközöket használni! A home office mindennapossá válásával nem is nagyon van más választás. Készíts karriertervet és egyéni teljesítmény-fejlesztési terveket, ebben segítségedre lehet pl. a Confluence
Célkitűzések OKR táblán Trelloban

Miért fontos:

10-ből mindössze 2 munkavállaló vélekedik úgy, hogy cég teljesítménye-értékelési rendszere kiváló munkára ösztönözné (Gallup). Egy több ezer fős nagyvállalat pedig átlagosan dollár tízmilliókat veszít az elavult értékelési módszerein (Gallup). Azok a dolgozók pedig, akik a visszajelzések során megértik a munkájuk szerepét a big picture-ben, boldogabbak és eredményesebben dolgoznak (Atlassian research).

“A rendszer pár hét alatt bevezetésre került, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ennek következtében már az első hetekben 90% fölé ugrott a teljesítményértékelések kitöltöttsége. Ezen felül külön öröm volt számunkra, hogy a rendszer használata annyira egyszerű volt, hogy azzal kapcsolatban gyakorlatilag nem kaptunk kérdéseket.” 

Renner Mónika, HR vezető, AH (a META-INF AD 2017-es előadásában


3) Képzés-fejlesztés

Mi a célja: a munkavállalók számára elérhetővé tenni minden olyan tudásanyagot és információt, amelyek birtokában produktívabb munkaerővé válhatnak, és amelyek segítségével magukévá tehetik a cégkultúrát.

Három hasznos tipp:

  • A képzések hatékony lebonyolításának egyik kulcsa az időzítés. Sales-eseknek nem negyedév végén tartunk technológiai ismertetőket, mint ahogy fejlesztőknek sem product launch előtt továbbképzést. Készíts csapatok időbeosztására szabott képzési tervet - pl. Confluenceben.
  • A rugalmasság is fontos, azonban már százas nagyságrendű alkalmazott és képzésvezető esetén is elképesztő bonyolultságú összeszervezni az alkalmakat, és lekövetni a hiányzásokat, pótlásokat. Kiváló eszköz lehet erre a Confluence Team Calendar.
  • A legtöbb cégben a minőségirányítási rendszer miatt elvárás lehet az egyes képzések dokumentáltsága, az adatok visszakereshetősége. A jelenléti ívek digitális formátumára megoldást jelenthet pl. egy megfelelően kialakított Confluence oldal. 

Miért fontos:

A munkavállalóknak csak mintegy 31%-a nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán részesül bármilyen formális vállalati képzésben, és ezen belül 33% szerint ezek nem igazán voltak hasznosak számukra. Ugyanakkor az alkalmazottak 92%-a vallja, hogy a megfelelő képzések megléte egyértelműen növeli a vállalattal szembeni elkötelezettséget (Axonify).

“A gyorsan növekvő vállalati környezetünkben mind a JIRA, mind a Confluence konkrétan az életünket mentették meg”

Szebellédi Alexandra, Képzés-fejlesztés vezető, NNG (a META-INF AD 2018-as előadásában)

Szerző

Kecskés D. Eszter
Atlassian Solution Advisor

Megosztás