Ilyen volt a 16. Atlassian Meetup

November 24, 2020
Ilyen volt a 16. Atlassian Meetup

This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.

Idén rendhagyó feltételek között rendeztük meg, immár tizenhatodik alkalommal az Atlassian meetupunkat, amin a négy előadást több mint 190-en követtek végig online.

Köszönjük a közönségünknek az interaktivitást: a legtöbb kérdés a Glass documentation-höz érkezett és a legpoénosabb pedig a Jirában szervezett esküvőhöz érkezett, ami így hangzott: "Lehet-e párt találni Jiraval?" :)

Eredetileg limitált offline közegben szerettük volna megtartani a rendezvényt, amit természetesen online közvetítettünk volna, azonban a jelenlegi korlátozásokat betartva az utolsó percekben átszerveztünk mindent online, amit az egész csapat nagyon jól kezelt. Ezúton köszönjük szépen minden előadónak is a rugalmasságot.

A technikai megvalósításban a segítségünkre volt egy 2+1 fős team. A felvételt, vágást, keverést, streamelést egy külsős csapat csinálta, akik közül ketten Budapesten és a harmadik társuk vidékről segített be nekik.

Online eszközeink száma meggyarapodott: idén a Ticketninja-n folyt a regisztráció, Vimeon a stream, Mentimeteren az előadások eleji és végi kérdések, Sli.do-t használtunk a menet közbeni kérdésekre és Zoom-ot pedig az élő bejelentkezésekre. Számunkra teljesen új eszköz volt a Sli.do amiről összesen 32 kérdés/észrevétel érkezett be. Kíváncsian várjuk, hogy a következő meetupon vajon mennyit tudunk kihasználni a Sli.do lehetőségeiből.


A négy előadáson kívül természetesen beszélgettünk az Atlassian háza táján történő változásokról, hiszen a szerver platform megszűnésével el kell döntenie mindenkinek, aki jelenleg szervert használ, hogy hova köteleződik a továbbiakban.

A kisebb cégek számára triviális megoldást kínál az Atlassian felhő alapú szolgáltatása, mely már nagy szervezetek számára is valós alternatíva. Számos előnye közül csak néhány: a licencelési lehetőségekben rejlő rugalmasság, a minimális adminisztrációs tudást igénylő next-gen projektek lehetősége, vagy az üzemeltetési költségek 0-ra csökkentése.

A Nagyobb ügyfelek számára jó lehetőség a Data Center platform, ami funkcióban nagyon hasonló a szerverhez. Éves előfizetésre van lehetőség, de fontos kiemelni, hogy a minimum felhasználói csomag az 500 fő!
Ezzel kapcsolatosan további, részletes információt itt találhattok: https://www.meta-inf.hu/hu/blog/megszunik-az-atlassian-szerver-platform-tamogatasa/


A következő eseményünk szintén egy meetup lesz: Ügyfélkiszolgálás, ITSM, ESM témakörben. Várhatóan 2021. február második felében kerül megrendezésre.

Aki lemaradt az előadásokról, de szeretné visszanézni őket, az alábbi linkre kattintva megteheti!

Author

Tamás Medvey
Atlassian Consultant

Social Share Buttons

Ilyen volt a 16. Atlassian Meetup

November 24, 2020
Ilyen volt a 16. Atlassian Meetup

Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.

Idén rendhagyó feltételek között rendeztük meg, immár tizenhatodik alkalommal az Atlassian meetupunkat, amin a négy előadást több mint 190-en követtek végig online.

Köszönjük a közönségünknek az interaktivitást: a legtöbb kérdés a Glass documentation-höz érkezett és a legpoénosabb pedig a Jirában szervezett esküvőhöz érkezett, ami így hangzott: "Lehet-e párt találni Jiraval?" :)

Eredetileg limitált offline közegben szerettük volna megtartani a rendezvényt, amit természetesen online közvetítettünk volna, azonban a jelenlegi korlátozásokat betartva az utolsó percekben átszerveztünk mindent online, amit az egész csapat nagyon jól kezelt. Ezúton köszönjük szépen minden előadónak is a rugalmasságot.

A technikai megvalósításban a segítségünkre volt egy 2+1 fős team. A felvételt, vágást, keverést, streamelést egy külsős csapat csinálta, akik közül ketten Budapesten és a harmadik társuk vidékről segített be nekik.

Online eszközeink száma meggyarapodott: idén a Ticketninja-n folyt a regisztráció, Vimeon a stream, Mentimeteren az előadások eleji és végi kérdések, Sli.do-t használtunk a menet közbeni kérdésekre és Zoom-ot pedig az élő bejelentkezésekre. Számunkra teljesen új eszköz volt a Sli.do amiről összesen 32 kérdés/észrevétel érkezett be. Kíváncsian várjuk, hogy a következő meetupon vajon mennyit tudunk kihasználni a Sli.do lehetőségeiből.


A négy előadáson kívül természetesen beszélgettünk az Atlassian háza táján történő változásokról, hiszen a szerver platform megszűnésével el kell döntenie mindenkinek, aki jelenleg szervert használ, hogy hova köteleződik a továbbiakban.

A kisebb cégek számára triviális megoldást kínál az Atlassian felhő alapú szolgáltatása, mely már nagy szervezetek számára is valós alternatíva. Számos előnye közül csak néhány: a licencelési lehetőségekben rejlő rugalmasság, a minimális adminisztrációs tudást igénylő next-gen projektek lehetősége, vagy az üzemeltetési költségek 0-ra csökkentése.

A Nagyobb ügyfelek számára jó lehetőség a Data Center platform, ami funkcióban nagyon hasonló a szerverhez. Éves előfizetésre van lehetőség, de fontos kiemelni, hogy a minimum felhasználói csomag az 500 fő!
Ezzel kapcsolatosan további, részletes információt itt találhattok: https://www.meta-inf.hu/hu/blog/megszunik-az-atlassian-szerver-platform-tamogatasa/


A következő eseményünk szintén egy meetup lesz: Ügyfélkiszolgálás, ITSM, ESM témakörben. Várhatóan 2021. február második felében kerül megrendezésre.

Aki lemaradt az előadásokról, de szeretné visszanézni őket, az alábbi linkre kattintva megteheti!

Szerző

Medvey Tamás
Atlassian Consultant

Megosztás