This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.
A legutolsó megbeszélésünk óta a Modernitysek önállóan próbálják a saját workflowikat felépíteni és a munkamenetüket Atlassian gondolkozásmódba átalakítani. Egy-két teljesen általános kérdésen, kívül, mint pl.: hogyan adunk határidőt egy feladathoz? nem is kértek tőlünk segítséget a múlt héten, ezért izgatottan vártuk a heti pénteki megbeszélésünket, hogy láthassuk, hogy hogyan használják a felületeket.
A ma kijött blogposztukra, amit itt olvashatsz: https://modernitymarketing.com/jirastories-iii-stacio-a-felfedezes/, küldünk egy nyilvános válaszlevelet, hátha mások is keresnek hasonló megoldásokat.
Kedves Modernity csapat,
a Confluence kapcsán, amin gondolkodtok egy tipikus ügyféltéma. Kétféle felhasználási lehetősége van a Confluencenek:
- 1. az oldalakon szöveges formában létrehozni a tartalmakat közösen,
- 2. feltölteni, becsatolni más alkalmazásban készült csatolmányokat.
Mi csak abban az esetben javasolnánk a külső tárhely bevonását, hogy ha nagyon nagyok az állományok, mint például videós tartalmaknál, de a hétköznapi állományokra tökéletesen használható a Confluence is.
Confluence előnyei, segítségek:
Az általatok írt felvetésekre a legegyszerűbb megoldás, ha ugyanazzal a névvel feltöltitek a filet, akkor automatikusan verzió kezeli a Confluence, a filet. A file-hoz több dimenziót is tudtok rendelni pl.:
-címkézhetitek őket, így sokkal könnyebben tudjátok szűrni őket;
- ha pl.: egy jpg-ről van szó, akár magára a képre is tudtok (inline) kommentelni, így még pontosabbá tehetőek a visszajelzések (pl. „ez a része itt túl sötét”, „itt ne piros legyen, hanem kék”, stb.)
- meg tudjátok jeleníteni előnézetben is.
Az általatok felvetett összefoglaló oldal ötlete nagyon szuper! Nagyon sok cégnek hasznos a dokumentumaira egy ilyen megoldás, átláthatóvá és gyorsabbá teszi a munkát.
Erre két saját egyedi sablon oldal létrehozását javasoljuk.
1. sablon az összefoglaló oldalra
2. egy sablon az egyes kreatívok/kreatív csoportoknak
Ez azért lesz hasznos nektek, mert ha a kreatívok sablonját egy táblázattal kezded, amiben a számotokra lényeges meta infókat összesítitek és kiegészítitek egy page property report macroval (ez lehet elsőre rémisztően hangzik, de ha megismeritek nagy barátok lesztek :) ), akkor még az összefoglaló oldalra egy automatikusan generálódó kimutatást, összefoglalót is kaphatsz a kreatívok állapotáról és további metaadatairól, amiket fontosnak ítéltél és beemeltél az összefoglaló táblázatba.
Ennek az alapfunkciónak a működéséről itt olvashattok bővebben:
https://support.atlassian.com/confluence-cloud/docs/insert-the-page-properties-report-macro/
Összefoglalva a kreatívok státuszkövetésére több lehetőség is van
1. Confluence status macro, aminek az összefoglaló táblázatotokban kiváló helye lenne: https://support.atlassian.com/confluence-cloud/docs/insert-the-status-macro/
2. Jira munkafolyamatban kezelni a kreatív státuszát, melyet összekapcsolhattok az oldallal, ahol a kreatív születik (valamint ezt az issue linket természetesen ismét beemelve az összefoglaló táblázatba): https://support.atlassian.com/confluence-cloud/docs/insert-the-jira-issues-macro/
3. Valamint ha még ez sem elég, akkor van egy nagyszerű kiegészítő a Confluencehez, mellyel az egyes oldalaknak állapotot adhatunk.
https://marketplace.atlassian.com/apps/142/comala-document-management?hosting=cloud&tab=overview
+1 tipp: a page property report macro felhasználási lehetőségeiről van egy remek előadás a Magyar Atlassian Meetupon, akit érdekel bővebben a téma itt megtalálja az előadást: https://youtu.be/LLxfWzrP4i0
Mindhárom megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, javasoljuk, hogy nézzétek át őket, gondolkozzatok, hogy melyikből mi lenne a leghasznosabb számotokra és beszéljünk pénteken, segítünk a döntésben.
Azonban szeretnénk nyitva hagyni a kérdést az olvasók számára is, kíváncsiak vagyunk van-e tapasztalatotok-ötletetek a fenti témában? Nyugodtan írjátok meg kommentben vagy privát üzenetben!
Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.
A legutolsó megbeszélésünk óta a Modernitysek önállóan próbálják a saját workflowikat felépíteni és a munkamenetüket Atlassian gondolkozásmódba átalakítani. Egy-két teljesen általános kérdésen, kívül, mint pl.: hogyan adunk határidőt egy feladathoz? nem is kértek tőlünk segítséget a múlt héten, ezért izgatottan vártuk a heti pénteki megbeszélésünket, hogy láthassuk, hogy hogyan használják a felületeket.
A ma kijött blogposztukra, amit itt olvashatsz: https://modernitymarketing.com/jirastories-iii-stacio-a-felfedezes/, küldünk egy nyilvános válaszlevelet, hátha mások is keresnek hasonló megoldásokat.
Kedves Modernity csapat,
a Confluence kapcsán, amin gondolkodtok egy tipikus ügyféltéma. Kétféle felhasználási lehetősége van a Confluencenek:
- 1. az oldalakon szöveges formában létrehozni a tartalmakat közösen,
- 2. feltölteni, becsatolni más alkalmazásban készült csatolmányokat.
Mi csak abban az esetben javasolnánk a külső tárhely bevonását, hogy ha nagyon nagyok az állományok, mint például videós tartalmaknál, de a hétköznapi állományokra tökéletesen használható a Confluence is.
Confluence előnyei, segítségek:
Az általatok írt felvetésekre a legegyszerűbb megoldás, ha ugyanazzal a névvel feltöltitek a filet, akkor automatikusan verzió kezeli a Confluence, a filet. A file-hoz több dimenziót is tudtok rendelni pl.:
-címkézhetitek őket, így sokkal könnyebben tudjátok szűrni őket;
- ha pl.: egy jpg-ről van szó, akár magára a képre is tudtok (inline) kommentelni, így még pontosabbá tehetőek a visszajelzések (pl. „ez a része itt túl sötét”, „itt ne piros legyen, hanem kék”, stb.)
- meg tudjátok jeleníteni előnézetben is.
Az általatok felvetett összefoglaló oldal ötlete nagyon szuper! Nagyon sok cégnek hasznos a dokumentumaira egy ilyen megoldás, átláthatóvá és gyorsabbá teszi a munkát.
Erre két saját egyedi sablon oldal létrehozását javasoljuk.
1. sablon az összefoglaló oldalra
2. egy sablon az egyes kreatívok/kreatív csoportoknak
Ez azért lesz hasznos nektek, mert ha a kreatívok sablonját egy táblázattal kezded, amiben a számotokra lényeges meta infókat összesítitek és kiegészítitek egy page property report macroval (ez lehet elsőre rémisztően hangzik, de ha megismeritek nagy barátok lesztek :) ), akkor még az összefoglaló oldalra egy automatikusan generálódó kimutatást, összefoglalót is kaphatsz a kreatívok állapotáról és további metaadatairól, amiket fontosnak ítéltél és beemeltél az összefoglaló táblázatba.
Ennek az alapfunkciónak a működéséről itt olvashattok bővebben:
https://support.atlassian.com/confluence-cloud/docs/insert-the-page-properties-report-macro/
Összefoglalva a kreatívok státuszkövetésére több lehetőség is van
1. Confluence status macro, aminek az összefoglaló táblázatotokban kiváló helye lenne: https://support.atlassian.com/confluence-cloud/docs/insert-the-status-macro/
2. Jira munkafolyamatban kezelni a kreatív státuszát, melyet összekapcsolhattok az oldallal, ahol a kreatív születik (valamint ezt az issue linket természetesen ismét beemelve az összefoglaló táblázatba): https://support.atlassian.com/confluence-cloud/docs/insert-the-jira-issues-macro/
3. Valamint ha még ez sem elég, akkor van egy nagyszerű kiegészítő a Confluencehez, mellyel az egyes oldalaknak állapotot adhatunk.
https://marketplace.atlassian.com/apps/142/comala-document-management?hosting=cloud&tab=overview
+1 tipp: a page property report macro felhasználási lehetőségeiről van egy remek előadás a Magyar Atlassian Meetupon, akit érdekel bővebben a téma itt megtalálja az előadást: https://youtu.be/LLxfWzrP4i0
Mindhárom megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, javasoljuk, hogy nézzétek át őket, gondolkozzatok, hogy melyikből mi lenne a leghasznosabb számotokra és beszéljünk pénteken, segítünk a döntésben.
Azonban szeretnénk nyitva hagyni a kérdést az olvasók számára is, kíváncsiak vagyunk van-e tapasztalatotok-ötletetek a fenti témában? Nyugodtan írjátok meg kommentben vagy privát üzenetben!