5 ok a felhőbe költözéshez

Published:
Updated:
5 ok a felhőbe költözéshez

This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.

Növeld a nyereséget (és csökkentsd az admin költségeket) a felhőben

A felhőben vagy saját eszközön (on-prem) való üzemeltetés költséghatékonyságának meghatározása nehéz feladat, mivel a költségek nem minden esetben láthatóak azonnal. Például, ha a felhő havi előfizetési költségét vizsgáljuk szemben a szoftvervásárlással, a felhő általában drágábbnak tűnik. De ha a hosszútávú összképet nézzük, figyelembe véve a teljes tulajdonlási költséget, kiesési időket – mindent az IT időráfordításoktól kezdve a szervercserékig, akkor azt találjuk, hogy a felhővel sok esetben tudunk pénzt megtakarítani. Bemutatunk 5 módszert, amivel a felhő csökkenteni tudja ezeket a rejtett költségeket:

1. Csökkentsd, vagy akár szüntesd meg a nagyobb kiesések költségeit

A Gartner 2014-es kutatása szerint egy társaság átlagos leállásra fordított összege percenként 5600 dollár. És 2014 óta ez a becslés csak emelkedett, az újabb jelentések szerint ez az érték valahol 9000 dollár körül mozog.

A kiesési költségek az egyik legnagyobb megtakarítási lehetőség a felhőben. Ahelyett, hogy az üzemidő garantálását az IT csapatra hárítod, azt remélve, hogy a szervereid és rendszereid képesek lesznek kezelni egy súlyos incidenst, helyezd inkább ezeket a felelősségeket a felhőszolgáltatóra. Az Atlassian például 99,95% -os üzemidőt garantál, és ha mégis bekövetkezne egy incidens, akkor rendelkezik a szükséges erőforrásokkal, hogy gyorsan és a számodra külön költség nélkül megoldja azt.

2. Szabadítsd fel informatikai csapatodat (mert mindannyian tudjuk, hogy az idő pénz)

A felhőre váltáskor a saját szerverek üzemeltetési feladatainak hosszú listája (ütemezett frissítések, biztonsági javítások, szervercserék, VPN-telepítések távoli eléréshez, incidenskezelés, változáskezelés, kézi integrációk) egyenesen a szállító vállára kerülnek.

Ez azt jelenti, hogy az IT csapataid - akik egyébként általában a fizetési skála csúcsán helyezkednek el - szabadon fókuszálhatnak stratégiai vagy sürgős feladatokra. Ezért a szervezetek 74%-a szerint a felhő versenyelőnyt jelent csapatuknak.

3. Csökkentsd az üzemeltetési és fizikai költségeket

Az on-prem verzió sok rejtett működési és fizikai költséggel is jár, amelyek egyszerűen nem befolyásolják a felhőt. Ebbe beletartozik:

  • Szerverek: Az átlagos élettartam 3-5 év, rendszeres javítás és fizikai csere szükséges
  • Szerver kapcsolódó eszközök: Terheléselosztók, klímaberendezések, pótalkatrészek, extra hardverek és fizikai eszközök, amelyeket rendszeres időközönként szintén meg kell vásárolni, karbantartani és cserélni.
  • Szoftver licencelés / megújítás (és fel nem használt licencek): Egy tanulmány szerint a túl-licencelés évente 34 milliárd dollárba kerül az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság vállalatainak. Ez a felhőben elkerülhető, ahol a felhasználók számát automatikusan nyomon követhetik, frissíthetik és megtekinthetik az adminisztrátorok.
  • Villamos energia számlák: A szerverek 80%-a túltervezett. Ez azt jelenti, hogy az on-prem megoldásokat használó vállalatok 80%-a több energiát használ fel, mint amire szüksége van, és magasabb energiaszámlát fizet, mint szükséges.
  • Karbantartás: A szerverek karbantartása gyakran ideiglenes alkalmazottakat vagy alvállalkozókat igényel, ami a felhőszolgáltatás esetén elkerülhető.
  • Eszközkezelési idő / ellenőrzések: Minél több eszköze van az IT csapatnak (beleértve a fizikai szervereket, a terheléselosztókat és az alkatrészeket, valamint a nem fizikai eszközöket, például a szoftverlicenceket és az adatbázisokat), annál több tételt kell követnie az eszközkezelési folyamatnak. Ez több időt, erőforrást és mentális energiát jelent.

4. Csökkentsd a környezeti költségeket

A jó hír, hogy felhőszolgáltatás nem csak környezetbarátabb lehetőség mint az on-prem, de megfizethetőbb is. Ennek az az egyszerű oka, hogy az energia pénzbe kerül, és a szükségesnél többet felhasználva szükségszerűen többe is kerül. Tehát amikor azt mondjuk, hogy a felhő akár 98%-kal is környezetbarátabb lehet, mint az on-prem, akkor azt is mondjuk, hogy olcsóbb.

5. Szabadulj meg a méretezés költségeitől

Az on-prem erőforrások túlnyomó többsége (80%) túl van tervezve, vagyis a vállalatok sokkal nagyobb számítási teljesítményért fizetnek, mint amire szükségük van. Ezekben az esetekben a felhőalapú szolgáltatásra való áttérés, amely automatikusan méretezi az erőforrásokat, évente akár 30%-ot is megtakaríthat ezeknek a vállalatoknak - derül ki a TSO Logic kutatásából.

A felhőalapú migráció költségeinek kiszámítása

Bármely befektetés megtérülésének kiszámításának legegyszerűbb módja (ideértve a felhőbe költözést is):

(profit/befektetésből származó nyereség - befektetés) ÷ (befektetés) = ROI

Tehát például, ha 50 000 dollárt fektetsz egy on-prem-ből felhőbe történő migrációra, és évi 50 000 dollárt spórolsz vagy nyersz az áttérés után, akkor az egyenlet három év alatt így néz ki:

(150 000 USD - 50 000 USD = 100 000 USD) ÷ (50 000 USD) = 2

Ebben a példában a ROI három év alatt a kétszerese lenne (avagy 200%). Az első évben ezzel az egyenlettel máris megtérülne a befektetés. A második és a harmadik évben azonban valódi nyereséget kezdenél el realizálni.

A befektetés és a nyereség kiszámítása

A fenti egyenlet bonyolult része a ROI-hoz szükséges két bemenő érték kiszámítása. A felhőre való átállás kezdeti befektetésének megállapításához össze kell adnod a szakmai szolgáltatások, a belső erőforrások, a szoftverlicencek, az adatok migrációjának illetve a felhő-előfizetésnek a költségeit, és a felhőeszközökkel kapcsolatos összes szükséges átképzést (ha különböznek az on-prem eszközeitől).

Ezután a nyereség kiszámításához hozzá kell adnod a hardver, a szoftverlicencek, az energia, az ingatlan/kiszolgáló helyiségek/adatközpontok, a karbantartás (beleértve az alkalmazotti időt és a külső vállalkozókat is), az eszközkezelési idő, változáskezelési idő, biztonsági frissítések, funkciófrissítések, valamint az IT csapat csökkentett időráfordításából eredő megtakarításokat.

Az átállás előtt nehezebb kiszámítani - de mégis fontos - a leállások költsége (akár évi egy órás kiesés csökkentés is százezreket takaríthat meg a vállalatoknak), a teljesítménynövekedés és az üzleti csapatok által megtakarított idő, akik gyorsabban férhetnek hozzá az új funkciókhoz, amelyek növelik a termelékenységet, az együttműködést és a biztonságot.

Kezdd el az átállás tervezését

Az Atlassian Cloud Enterprise csomagja hamarosan tartalmazni fogja a Premium csomag és az Atlassian Access összes előnyét, valamint új funkciókat is fog tartalmazni, mint például az adatok tárolási helyének vezérlése, a korlátlan számú felhasználó és példány, a sandbox és az ütemezett frissítések.

Gondolkodsz a váltáson? A meglévő szerver-, és adatközpont ügyfelek ingyenes felhőmigrációs licencet kaphatnak, amely akár 12 hónapig megegyezik a meglévő on-prem példány méretével és időtartamával. Fedezd fel a Cloud Standard vagy Premium szolgáltatást, értékeld a funkciókat, és idővel térj át ingyenesen - anélkül, hogy a csapataid munkáját megzavarná a váltás.

Az ingyenes felhőalapú migrációs próbaverzió megkezdéséhez vedd fel velünk a kapcsolatot!

Cikkünk az Atlassian által közreadott anyagok alapján készült.

Author

Ákos Orosz
DevOps engineer

Author

Patrick Bakos
Test automation engineer

Author

Gabriella Keserű
Atlassian Consultant

Author

Zalán Balhási
Presales Engineer

Author

Thorsten Letschert
Product Marketing Manager at Decadis

Author

Gizem Gökçe
Atlassian Apps Manager at OBSS

Author

Evita Legzdiņa
Marketing Manager at eazyBI

Author

Zoltán Szentesi
Agile Coach

Author

Beatriz Biscaia
Content Marketing Specialist at Xray

Author

Jay Prakash
Senior Product Marketing Manager at Upscale

Author

Danut Manda
Co-founder & CEO at StonikByte

Author

Richard Birks
Senior Product Marketing Manager at ScriptRunner

Author

Yuri Kudyn
Co-founder of Release Management Apps and Journy.io

Author

John David Adler
Atlassian Consultant

Author

Csomós László
Senior Engineering Manager, GSBS Atlassian Team

Author

Tibor Mozsik
Head of Marketing

Author

Velizar Borisov
Atlassian Community Leader

Author

Julia Skoursky
Refine

Author

Claudia Kecskés
Senior Marketing Specialist

Author

Ármin Kubik
Backoffice team leader

Author

Csaba Geiszt
Software Engineer

Author

Amadea Kecskés D.
Sales Development Representative

Author

Endre Tuboly
Atlassian Consultant

Author

Bogi Pilinger
Backoffice Trainee

Author

Richárd Hevesi
Software Engineer

Author

Anna Nagyné Széles
Atlassian Consultant

Author

Lorena Santana Somogyi
Sales Development Representative

Author

Richárd Konráth
Atlassian Consultant

Author

József Porohnavec
Atlassian Consultant

Author

Péter Orosz
Software Engineer

Author

Alex Nita
Solution engineer - Atlassian

Author

Dósa Zoltán
Agile Coach

Author

Dr. Gábor Manhertz
Vincotech Hungária Kft. - IT Development Team Leader

Author

Christiaan Joubert
Marketing Specialist

Author

Jack Graves
Founder - Capable

Author

Andrea Nikolics
HR manager

Author

Anna Odrynska
Chief Strategy Officer and Co-owner of Alpha Serve

Author

Phill Fox
Principal Customer Success Advocate at Adaptavist

Author

Faith Nyamande
Senior Product Marketing Manager, Appfire

Author

Dr. Varga Balázs
Ügyvéd

Author

Hannes Obweger
Co Founder and Co-CEO at JXL

Author

Gergely Vásárecki
Atlassian Advisor at Bee Wise

Author

Gergely Fehér
Director, SwS Operations and Delivery

Author

Gergely Nyaka
Foreign Business Manager

Author

Zoltán Nagy
ITIL Master

Author

Bence Kovács
Licencing Associate

Author

Alexandra Terék
Support Engineer

Author

Eszter Ernszt-Galamb
Marketing specialist

Author

Tímea Kalán
Senior Controller

Author

Gábor Kozma
Test Automation Engineer

Author

Szotyi
Head of Security

Author

László Csekő
Software Engineer

Author

Bobek
Team Happiness Manager

Author

Annie
Emotional Support Specialist

Author

Márk Szabó
Head of DevOps

Author

Tibor Gyulay
Organizational developer, Trainer, Coach

Author

Emich Szabolcs
Agile coach and Trainer

Author

Warren Da Costa
Senior Product Manager for ScriptRunner for Jira on-premise

Author

Jaime Capitel
Content Creator

Author

Marta Pastor
Product Owner

Author

Marczisovszky Dániel
Atlassian consultant and application developer

Author

Berentey Zsolt
Founder and Front-end Technologies Director

Author

Katelyne Merza
Marketing Manager

Author

Karina Silvia
UX/UI Specialist

Author

Joshua Brock
Author & Technical Writer

Author

Britta Neugebauer
Marketing Manager

Author

Wojciech Andryszek
Content Specialist

Author

Reece Lander
Tech Lead for ScriptRunner for Jira on-premise

Author

Morgan Folson
Product Manager of Custom Charts

Author

Dylan Lindsay
Senior Product Manager

Author

Dea Spiljaric
Product Marketing Manager

Author

Alexandra Szebellédi
HR specialist

Author

Cécile Sablayrolles
Content Manager

Author

Mara Neumann
Marketing Manager

Author

Klaida Sulko
Product Marketing Specialist

Author

Tea Susnjar
Content Writer

Author

Patrick Cartier
Technical writer for Seibert Media

Author

Federico Baronti
Partner Manager

Author

Preston Dube
Marketing Manager

Author

Kamil Beer

Author

Raj Sehmi
Customer Success Manager

Author

Umer Sohail
Product Marketing

Author

Bálint István Berente
Software Engineer

Author

Dr. Zsuzsa Sebestyén
Licencing Associate

Author

Gergely Szikszai
Software Engineer

Author

András Gede
Support Engineer

Author

Levente Nagy
Software Engineer

Author

Dávid Treszler
Video Production Specialist

Author

István Attila Nagy
Software Engineer

Author

Zsuzsa Gábri
Office Manager and Training Associate

Author

Károly Békési
Atlassian Consultant

Author

István Florencio Ascarza
Customer Success Specialist

Author

Andrea Rákosfalvy
Customer Success Specialist

Author

Anna Csapó
Manual Tester

Author

Imre Madarász
Customer Success Specialist

Author

László Sziács
Head of Consulting

Author

Tamás Kiss
Consulting Team Lead

Author

Dániel Szotyori
Customer Support Team Lead & Product Owner

Author

Róbert Szabó
Consulting Team Lead

Author

Fruzsina Sipka
Marketing & UX Design

Social Share Buttons

5 ok a felhőbe költözéshez

Megjelent:
Frissítve:
5 ok a felhőbe költözéshez

Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.

Növeld a nyereséget (és csökkentsd az admin költségeket) a felhőben

A felhőben vagy saját eszközön (on-prem) való üzemeltetés költséghatékonyságának meghatározása nehéz feladat, mivel a költségek nem minden esetben láthatóak azonnal. Például, ha a felhő havi előfizetési költségét vizsgáljuk szemben a szoftvervásárlással, a felhő általában drágábbnak tűnik. De ha a hosszútávú összképet nézzük, figyelembe véve a teljes tulajdonlási költséget, kiesési időket – mindent az IT időráfordításoktól kezdve a szervercserékig, akkor azt találjuk, hogy a felhővel sok esetben tudunk pénzt megtakarítani. Bemutatunk 5 módszert, amivel a felhő csökkenteni tudja ezeket a rejtett költségeket:

1. Csökkentsd, vagy akár szüntesd meg a nagyobb kiesések költségeit

A Gartner 2014-es kutatása szerint egy társaság átlagos leállásra fordított összege percenként 5600 dollár. És 2014 óta ez a becslés csak emelkedett, az újabb jelentések szerint ez az érték valahol 9000 dollár körül mozog.

A kiesési költségek az egyik legnagyobb megtakarítási lehetőség a felhőben. Ahelyett, hogy az üzemidő garantálását az IT csapatra hárítod, azt remélve, hogy a szervereid és rendszereid képesek lesznek kezelni egy súlyos incidenst, helyezd inkább ezeket a felelősségeket a felhőszolgáltatóra. Az Atlassian például 99,95% -os üzemidőt garantál, és ha mégis bekövetkezne egy incidens, akkor rendelkezik a szükséges erőforrásokkal, hogy gyorsan és a számodra külön költség nélkül megoldja azt.

2. Szabadítsd fel informatikai csapatodat (mert mindannyian tudjuk, hogy az idő pénz)

A felhőre váltáskor a saját szerverek üzemeltetési feladatainak hosszú listája (ütemezett frissítések, biztonsági javítások, szervercserék, VPN-telepítések távoli eléréshez, incidenskezelés, változáskezelés, kézi integrációk) egyenesen a szállító vállára kerülnek.

Ez azt jelenti, hogy az IT csapataid - akik egyébként általában a fizetési skála csúcsán helyezkednek el - szabadon fókuszálhatnak stratégiai vagy sürgős feladatokra. Ezért a szervezetek 74%-a szerint a felhő versenyelőnyt jelent csapatuknak.

3. Csökkentsd az üzemeltetési és fizikai költségeket

Az on-prem verzió sok rejtett működési és fizikai költséggel is jár, amelyek egyszerűen nem befolyásolják a felhőt. Ebbe beletartozik:

  • Szerverek: Az átlagos élettartam 3-5 év, rendszeres javítás és fizikai csere szükséges
  • Szerver kapcsolódó eszközök: Terheléselosztók, klímaberendezések, pótalkatrészek, extra hardverek és fizikai eszközök, amelyeket rendszeres időközönként szintén meg kell vásárolni, karbantartani és cserélni.
  • Szoftver licencelés / megújítás (és fel nem használt licencek): Egy tanulmány szerint a túl-licencelés évente 34 milliárd dollárba kerül az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság vállalatainak. Ez a felhőben elkerülhető, ahol a felhasználók számát automatikusan nyomon követhetik, frissíthetik és megtekinthetik az adminisztrátorok.
  • Villamos energia számlák: A szerverek 80%-a túltervezett. Ez azt jelenti, hogy az on-prem megoldásokat használó vállalatok 80%-a több energiát használ fel, mint amire szüksége van, és magasabb energiaszámlát fizet, mint szükséges.
  • Karbantartás: A szerverek karbantartása gyakran ideiglenes alkalmazottakat vagy alvállalkozókat igényel, ami a felhőszolgáltatás esetén elkerülhető.
  • Eszközkezelési idő / ellenőrzések: Minél több eszköze van az IT csapatnak (beleértve a fizikai szervereket, a terheléselosztókat és az alkatrészeket, valamint a nem fizikai eszközöket, például a szoftverlicenceket és az adatbázisokat), annál több tételt kell követnie az eszközkezelési folyamatnak. Ez több időt, erőforrást és mentális energiát jelent.

4. Csökkentsd a környezeti költségeket

A jó hír, hogy felhőszolgáltatás nem csak környezetbarátabb lehetőség mint az on-prem, de megfizethetőbb is. Ennek az az egyszerű oka, hogy az energia pénzbe kerül, és a szükségesnél többet felhasználva szükségszerűen többe is kerül. Tehát amikor azt mondjuk, hogy a felhő akár 98%-kal is környezetbarátabb lehet, mint az on-prem, akkor azt is mondjuk, hogy olcsóbb.

5. Szabadulj meg a méretezés költségeitől

Az on-prem erőforrások túlnyomó többsége (80%) túl van tervezve, vagyis a vállalatok sokkal nagyobb számítási teljesítményért fizetnek, mint amire szükségük van. Ezekben az esetekben a felhőalapú szolgáltatásra való áttérés, amely automatikusan méretezi az erőforrásokat, évente akár 30%-ot is megtakaríthat ezeknek a vállalatoknak - derül ki a TSO Logic kutatásából.

A felhőalapú migráció költségeinek kiszámítása

Bármely befektetés megtérülésének kiszámításának legegyszerűbb módja (ideértve a felhőbe költözést is):

(profit/befektetésből származó nyereség - befektetés) ÷ (befektetés) = ROI

Tehát például, ha 50 000 dollárt fektetsz egy on-prem-ből felhőbe történő migrációra, és évi 50 000 dollárt spórolsz vagy nyersz az áttérés után, akkor az egyenlet három év alatt így néz ki:

(150 000 USD - 50 000 USD = 100 000 USD) ÷ (50 000 USD) = 2

Ebben a példában a ROI három év alatt a kétszerese lenne (avagy 200%). Az első évben ezzel az egyenlettel máris megtérülne a befektetés. A második és a harmadik évben azonban valódi nyereséget kezdenél el realizálni.

A befektetés és a nyereség kiszámítása

A fenti egyenlet bonyolult része a ROI-hoz szükséges két bemenő érték kiszámítása. A felhőre való átállás kezdeti befektetésének megállapításához össze kell adnod a szakmai szolgáltatások, a belső erőforrások, a szoftverlicencek, az adatok migrációjának illetve a felhő-előfizetésnek a költségeit, és a felhőeszközökkel kapcsolatos összes szükséges átképzést (ha különböznek az on-prem eszközeitől).

Ezután a nyereség kiszámításához hozzá kell adnod a hardver, a szoftverlicencek, az energia, az ingatlan/kiszolgáló helyiségek/adatközpontok, a karbantartás (beleértve az alkalmazotti időt és a külső vállalkozókat is), az eszközkezelési idő, változáskezelési idő, biztonsági frissítések, funkciófrissítések, valamint az IT csapat csökkentett időráfordításából eredő megtakarításokat.

Az átállás előtt nehezebb kiszámítani - de mégis fontos - a leállások költsége (akár évi egy órás kiesés csökkentés is százezreket takaríthat meg a vállalatoknak), a teljesítménynövekedés és az üzleti csapatok által megtakarított idő, akik gyorsabban férhetnek hozzá az új funkciókhoz, amelyek növelik a termelékenységet, az együttműködést és a biztonságot.

Kezdd el az átállás tervezését

Az Atlassian Cloud Enterprise csomagja hamarosan tartalmazni fogja a Premium csomag és az Atlassian Access összes előnyét, valamint új funkciókat is fog tartalmazni, mint például az adatok tárolási helyének vezérlése, a korlátlan számú felhasználó és példány, a sandbox és az ütemezett frissítések.

Gondolkodsz a váltáson? A meglévő szerver-, és adatközpont ügyfelek ingyenes felhőmigrációs licencet kaphatnak, amely akár 12 hónapig megegyezik a meglévő on-prem példány méretével és időtartamával. Fedezd fel a Cloud Standard vagy Premium szolgáltatást, értékeld a funkciókat, és idővel térj át ingyenesen - anélkül, hogy a csapataid munkáját megzavarná a váltás.

Az ingyenes felhőalapú migrációs próbaverzió megkezdéséhez vedd fel velünk a kapcsolatot!

Cikkünk az Atlassian által közreadott anyagok alapján készült.

Gyakran ismételt kérdések

No items found.

Szerző

Orosz Ákos
DevOps mérnök

Szerző

Bakos Patrick
Test automation engineer

Szerző

Keserű Gabriella
Atlassian tanácsadó

Szerző

Balhási Zalán
Presales Engineer

Szerző

Thorsten Letschert
Product Marketing Manager at Decadis

Szerző

Gizem Gökçe
Atlassian Apps Manager at OBSS

Szerző

Evita Legzdiņa
Marketing Manager at eazyBI

Szerző

Szentesi Zoltán
agilis tréner

Szerző

Content Marketing Specialist at Xray

Szerző

Jay Prakash
Senior Product Marketing Manager at Upscale

Szerző

Danut Manda

Szerző

Richard Birks
Senior Product Marketing Manager at ScriptRunner

Szerző

Yuri Kudyn
Co-founder of Release Management Apps and Journy.io

Szerző

Adler John David
Atlassian tanácsadó

Szerző

Csomós László
Senior Engineering Manager

Szerző

Mozsik Tibor
Marketingvezető

Szerző

Velizar Borisov
Atlassian Community Leader

Szerző

Julia Skoursky
Refine

Szerző

Kecskés Claudia

Szerző

Kubik Ármin
Backoffice csoportvezető

Szerző

Geiszt Csaba
Szoftverfejlesztő

Szerző

Kecskés D. Amadea
Sales Development Representative

Szerző

Tuboly Endre

Szerző

Pilinger Bogi

Szerző

Hevesi Richárd

Szerző

Nagyné Széles Anna
Atlassian tanácsadó

Szerző

Santana Somogyi Lorena

Szerző

Konráth Richárd
Atlassian tanácsadó

Szerző

Porohnavec József
Atlassian tanácsadó

Szerző

Orosz Péter
szoftverfejlesztő

Szerző

Szerző

Dósa Zoltán

Szerző

Dr. Manhertz Gábor

Szerző

Szerző

Graves

Szerző

Nikolics Andrea

Szerző

Anna Odrynska

Szerző

Pill Fox

Szerző

Faith Nyamande

Szerző

Dr. Varga Balázs

Szerző

Hannes Obweger

Szerző

Vásárecki Gergely

Szerző

Fehér Gergely

Szerző

Nyaka Gergely

Szerző

Nagy Zoltán

Szerző

Kovács Bence

Szerző

Terék Alexandra

Szerző

Ernszt-Galamb Eszter

Szerző

Kalán Tímea

Szerző

Kozma Gábor

Szerző

Szotyi

Szerző

Csekő László

Szerző

Bobek

Szerző

Annie

Szerző

Szabó Márk

Szerző

Gyulay Tibor

Szerző

Szerző

Warren Da Costa

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Umer Sohail

Szerző

Berente Bálint István

Szerző

Dr. Sebestyén Zsuzsa

Szerző

Szikszai Gergely

Szerző

Gede András

Szerző

Nagy Levente

Szerző

Treszler Dávid

Szerző

Nagy István Attila

Szerző

Gábri Zsuzsa

Szerző

Békési Károly
Atlassian tanácsadó

Szerző

Ascarza István Florencio

Szerző

Rákosfalvy Andrea

Szerző

Csapó Anna

Szerző

Madarász Imre

Szerző

Sziács László

Szerző

Kiss Tamás

Szerző

Szotyori Dániel

Szerző

Szabó Róbert

Szerző

Sipka Fruzsina

Megosztás