This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.
2020.10.16 pénteken az Atlassian bejelentette, hogy megszünteti a szerver platform fejlesztését és támogatását. Az irány eddig is világos volt - Cloud First Company. Hasonló hírre mindannyian számítottunk valamelyest, ellenben arra, hogy ez nem évek múlva, hanem éppen a múlt héten történik meg, valamint hogy ilyen gyors lefutással, már kevesek fogadtak volna nagyobb összegben.
A bejelentés lényege, hogy 2021. februárjától nem lehet új szerver verziós alaptermékeket vásárolni – Jira, Confluence, stb. Továbbá egy 3 éves ütemterv alapján a támogatása is megszűnik a szerver verziónak. Emellett részben számos funkcióval bővülnek, részben jelentősen megnövekednek a Data Center termékek árai.
Sorra érkeznek a kérdések, hogy "ez mennyire végleges?", "mit tudunk erről?", "várható-e változás?".
Jelen információink alapján biztosan állíthatjuk, a pálya tisztán kezd kirajzolódni, nézzük tehát, milyen utak állnak az Atlassian közösség előtt!
Az elsődleges, és legjobb megoldás, amit egy szerver terméket használó cég tehet, hogy mihamarabb felköltözik a felhőbe.
Az Atlassian egyértelműen letette a voksát a felhős megoldások mellett (What does Atlassian's cloud-first model mean for you?). Nagyon komoly erőforrásokat fektet a platform fejlesztésébe, melynek köszönhetően a felhős Jira, Confluence már a világ nagyvállalatai számára is reális választás, amellett, hogy kisebb csapatoknak kiváló "azonnali" hatékonyságnővelő lehetőség. A várható új funkciókról itt olvashatsz bővebben. A fejlesztések mellett rugalmasabb, felhasználónkénti, akár havi árazás érhető el, mindez mindennemű üzemeltetési költség és erőforrásigény nélkül, nagy rendelkezésreállással.
Mit jelent a minél előbb? Fontos ellenőrizni, hogy minden szerveren használt alaptermék funkció, vagy kiegészítő elérhető-e már Cloudban, ha igen, válts mihamarabb!
Ha ez nem jó megoldás neked, nézzük tovább az opciókat!
Amennyiben nem engedheted meg magadnak, hogy felhős szolgáltatást válassz, akkor is van megoldásunk számodra, hiszen a Data Center verzió továbbra is lehetőségként áll előtted.
A várható funkciókról itt olvashatsz bővebben, de talán a legizgalmasabbak egyike, hogy a nagy Atlassianos kiegészítők beköltöznek az alaptermékbe, így a Jira Data Center tartalmazza majd az Advanced Roadmap és az Insight Asset Management funkcióit, a Confluence Data Center pedig a Team Calendart.
Ha infrastruktúrálisan nem állsz még készen erre, ideális megoldás lehet számodra az Amazon vagy az Azure. Saját kiegészítőinket is ilyen környezetben üzemeltetjük, készséggel állunk rendelkezésedre az infrastruktúra megtervezésében. Ha esetleg nem érzed szükségességét a nagy rendekezésre állású környezet kialakításának, használhatod 1 node-on is a Data Center licencet, élvezve ezzel az összes funkciót, melyeket a tűzfal mögötti nagyvállalatoknak szánnak.
Ha sem a felhő – például belső szabályozás miatt – sem a Data Center (pl licence költség miatt) nem opció számodra, akkor sajnos nincs más megoldás, mint a jelenlegi szerver verziót ameddig csak lehet előfizetni, és konzerválva fenntartani a működését. Fontos szempont, mielőtt ezt a verziót választod, hogy ha a support lejárata után (2024 február 2) is működtetni szeretnéd a rendszered, akkor - mivel biztonsági frissítések ekkor már nem érkeznek majd rá! - nyilvánosan semmiképp ne tedd elérhetővé.
Persze!
Tudjuk, hogy ez egy nagyon nehéz helyzet, így bármely opciót is választod, igyekszünk segíteni neked, hogy a lehető leghatékonyabban, a költségvetésednek is kedvezően juss megoldásra. Nézzük a konkrétumokat!
Foglalj magadnak akár már most ingyenes konzultációs időpontot szakértőinknél, és induljunk el együtt az útkeresésben!
Tanácsadó csapatunk az alábbi 4 lépésben segíti a munkád
Jelenlegi szerver környezet (használt alapfunkciók, kiegészítők), igények feltérképezése
Konkrét ajánlatot részletesebb információk alapján a tőlünk megszokott ügyfélorientált, Time&Material alapon készítünk.
Továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk az ügyfeleknél felépített kompetenciaközpont fontosságára. Felhő specifikus egész napos képzésünket 2020-ban a helyzetre való tekintettel ingyenesen biztosítjuk a magyar Atlassian közösség számára.
A lépések teljesen hasonlóak a felhőbe költözésnél, csak más szempontokat kell komolyabban figyelembe venni.
Javasoljunk egész napos Data Center képzésünket, melyet 2020-ban szintén ingyenesen biztosítunk a magyar Atlassian közösség számára.
Rövid távon ez a legegyszerűbb, azonban hosszú távon ez a legnehezebb megoldás, fontold meg nem megoldás-e mégis az előző kettő közül valamelyik.
Tanácsadóink segítenek neked találni alternatív megoldást, ha pedig nincs más választás, kidolgozunk közösen egy menetrendet, mely a lehető legnagyobb IT biztonság mellett maximalizálja a platform elérhetőségét és értékteremtő képességét a csapatodban.
Tudjuk, hogy ezek a hírek nagyon komoly változásokat jelentenek majd magyar Atlassian közösség számára, és komoly döntéseket igényelnek. Ami jó hír, hogy van több, mint 3 évünk alaposan átgondolni mindent, másrészt ahogy eddig továbbra is számíthattok ránk. Tapasztalatainkat folyamatosan megosztjuk veletek eseményeinken és online csatornáinkon, ha konkrét együttműködésünkre van szükségetek, elértek bennünket a szokásos csatornákon.
Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.
2020.10.16 pénteken az Atlassian bejelentette, hogy megszünteti a szerver platform fejlesztését és támogatását. Az irány eddig is világos volt - Cloud First Company. Hasonló hírre mindannyian számítottunk valamelyest, ellenben arra, hogy ez nem évek múlva, hanem éppen a múlt héten történik meg, valamint hogy ilyen gyors lefutással, már kevesek fogadtak volna nagyobb összegben.
A bejelentés lényege, hogy 2021. februárjától nem lehet új szerver verziós alaptermékeket vásárolni – Jira, Confluence, stb. Továbbá egy 3 éves ütemterv alapján a támogatása is megszűnik a szerver verziónak. Emellett részben számos funkcióval bővülnek, részben jelentősen megnövekednek a Data Center termékek árai.
Sorra érkeznek a kérdések, hogy "ez mennyire végleges?", "mit tudunk erről?", "várható-e változás?".
Jelen információink alapján biztosan állíthatjuk, a pálya tisztán kezd kirajzolódni, nézzük tehát, milyen utak állnak az Atlassian közösség előtt!
Az elsődleges, és legjobb megoldás, amit egy szerver terméket használó cég tehet, hogy mihamarabb felköltözik a felhőbe.
Az Atlassian egyértelműen letette a voksát a felhős megoldások mellett (What does Atlassian's cloud-first model mean for you?). Nagyon komoly erőforrásokat fektet a platform fejlesztésébe, melynek köszönhetően a felhős Jira, Confluence már a világ nagyvállalatai számára is reális választás, amellett, hogy kisebb csapatoknak kiváló "azonnali" hatékonyságnővelő lehetőség. A várható új funkciókról itt olvashatsz bővebben. A fejlesztések mellett rugalmasabb, felhasználónkénti, akár havi árazás érhető el, mindez mindennemű üzemeltetési költség és erőforrásigény nélkül, nagy rendelkezésreállással.
Mit jelent a minél előbb? Fontos ellenőrizni, hogy minden szerveren használt alaptermék funkció, vagy kiegészítő elérhető-e már Cloudban, ha igen, válts mihamarabb!
Ha ez nem jó megoldás neked, nézzük tovább az opciókat!
Amennyiben nem engedheted meg magadnak, hogy felhős szolgáltatást válassz, akkor is van megoldásunk számodra, hiszen a Data Center verzió továbbra is lehetőségként áll előtted.
A várható funkciókról itt olvashatsz bővebben, de talán a legizgalmasabbak egyike, hogy a nagy Atlassianos kiegészítők beköltöznek az alaptermékbe, így a Jira Data Center tartalmazza majd az Advanced Roadmap és az Insight Asset Management funkcióit, a Confluence Data Center pedig a Team Calendart.
Ha infrastruktúrálisan nem állsz még készen erre, ideális megoldás lehet számodra az Amazon vagy az Azure. Saját kiegészítőinket is ilyen környezetben üzemeltetjük, készséggel állunk rendelkezésedre az infrastruktúra megtervezésében. Ha esetleg nem érzed szükségességét a nagy rendekezésre állású környezet kialakításának, használhatod 1 node-on is a Data Center licencet, élvezve ezzel az összes funkciót, melyeket a tűzfal mögötti nagyvállalatoknak szánnak.
Ha sem a felhő – például belső szabályozás miatt – sem a Data Center (pl licence költség miatt) nem opció számodra, akkor sajnos nincs más megoldás, mint a jelenlegi szerver verziót ameddig csak lehet előfizetni, és konzerválva fenntartani a működését. Fontos szempont, mielőtt ezt a verziót választod, hogy ha a support lejárata után (2024 február 2) is működtetni szeretnéd a rendszered, akkor - mivel biztonsági frissítések ekkor már nem érkeznek majd rá! - nyilvánosan semmiképp ne tedd elérhetővé.
Persze!
Tudjuk, hogy ez egy nagyon nehéz helyzet, így bármely opciót is választod, igyekszünk segíteni neked, hogy a lehető leghatékonyabban, a költségvetésednek is kedvezően juss megoldásra. Nézzük a konkrétumokat!
Foglalj magadnak akár már most ingyenes konzultációs időpontot szakértőinknél, és induljunk el együtt az útkeresésben!
Tanácsadó csapatunk az alábbi 4 lépésben segíti a munkád
Jelenlegi szerver környezet (használt alapfunkciók, kiegészítők), igények feltérképezése
Konkrét ajánlatot részletesebb információk alapján a tőlünk megszokott ügyfélorientált, Time&Material alapon készítünk.
Továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk az ügyfeleknél felépített kompetenciaközpont fontosságára. Felhő specifikus egész napos képzésünket 2020-ban a helyzetre való tekintettel ingyenesen biztosítjuk a magyar Atlassian közösség számára.
A lépések teljesen hasonlóak a felhőbe költözésnél, csak más szempontokat kell komolyabban figyelembe venni.
Javasoljunk egész napos Data Center képzésünket, melyet 2020-ban szintén ingyenesen biztosítunk a magyar Atlassian közösség számára.
Rövid távon ez a legegyszerűbb, azonban hosszú távon ez a legnehezebb megoldás, fontold meg nem megoldás-e mégis az előző kettő közül valamelyik.
Tanácsadóink segítenek neked találni alternatív megoldást, ha pedig nincs más választás, kidolgozunk közösen egy menetrendet, mely a lehető legnagyobb IT biztonság mellett maximalizálja a platform elérhetőségét és értékteremtő képességét a csapatodban.
Tudjuk, hogy ezek a hírek nagyon komoly változásokat jelentenek majd magyar Atlassian közösség számára, és komoly döntéseket igényelnek. Ami jó hír, hogy van több, mint 3 évünk alaposan átgondolni mindent, másrészt ahogy eddig továbbra is számíthattok ránk. Tapasztalatainkat folyamatosan megosztjuk veletek eseményeinken és online csatornáinkon, ha konkrét együttműködésünkre van szükségetek, elértek bennünket a szokásos csatornákon.