Jirát Mindenkinek! Jira bevezetés a Graphisoftnál

Challenges

Egy kis történelem

A Graphisoft 2019 óta használ Jira Service Management megoldást. Eleinte csak egy-két kisebb szoftver csapat használta fejlesztési adminisztrációs eszközként, de 2020 közepétől a teljes szoftverfejlesztési szervezet (400 felhasználó) átállt a JSM használatára. 2022-ben megtörtént a Jira cloud migráció, majd az Advanced Roadmaps és a Jira Product Discovery (JPD) bevezetés következett, amelyet ma már az összes termékmenedzser használ a roadmap tervezésére.

2023 elejétől az IT tervezés is Jirában történik. Jelenleg (2023. december) a Marketing csapat átállása zajlik. 

A Jira története a Graphisoftnál

A növekedés problémái

A kezdeti fejlesztési adminisztrációs fókusz folyamatosan változott, ahogy újabb és újabb üzleti csapatok kezdték el használni a Jirát. Ez sok extra terhet rótt a belső Jira szakemberekre, hiszen a korábbi, fejlesztésre optimalizált szabályokat és konfigurációkat (nevezéktan, projekt kategóriák, workflow-k, sémák, riportok, stb.) újra kellett gondolni. 

“A fenti koncepcióváltás nehézségein túl a túlzott Jira Software fókuszú szemlélet sem volt szerencsés, hiszen sok üzleti projekt támogatására a Jira Work Management célszerűbb megoldás. Ez az átállás most zajlik bizonyos területeken a cégnél.” - Fehér Gergely, Director of Software Success Operations and Delivery, Graphisoft.

További problémát jelentett a dokumentáció, illetve a belső tréningek- és oktatóanyagok hiánya. A meglévő dolgozók sok információt nem találtak a rendszerben, ezért kérdéseikkel, támogatási igényeikkel folyamatosan a Jira adminisztrátorokat terhelték. A Jira oktatás az újonnan belépők számára különösen fontos, ezért a cég elkezdte a saját konfigurációjához illeszkedő tréning anyagokat is elkészíteni. 

Summary

Iparág: IT 

Régió: globális 

Elvárások: 

  • Egységes szolgáltatási szintek
  • Integrált, automatizmusokkal támogatott belső működés, Jira alapokon.

Bevezetett termék(ek):

  • Jira Software
  • Jira Work Management
  • Jira Service Management
  • Jira Product Discovery
  • Confluence

Solution

A Jira mindennek a közepe

A Graphisoft a Jira Software-t helyezte az információs architektúrája középpontjába, és integrálta azt a meglévő egyéb rendszereivel. A HR és felhasználói adatok az SAP Successfactors-ból, illetve az Active Directory-ból jönnek, riporting-ra pedig a szintén Jirával integrált PowerBI megoldást használják. A forráskód kezelő rendszerek (HelixCore, GitHub, stb.), a Jenkins, a ZABBIX, az MS Teams, valamint a Zendesk end-user support eszköz is mind integrálásra került. A Confluence és JSM integráció pedig magától értetődő.  

Integrált, Jira Software-központú működés

Egységes projekt- és issue kezelés

Egy olyan nagy szervezetnél, mint a Graphisoft, a projekteket is egységes hierarchia és szabályrendszer mentén kell kezelni. Ezért a cég a projekt menedzsmentre is a Jira Software-t használja, stratégiai-, roadmap- és csapatszinten egyaránt. A beérkező issue-k (kérések, problémák, ötletek, stb.) életútja és a szoftver release menedzsment is integrált folyamatok mentén, automatikus feladat kiosztással, Jira alapokon történik. 

Egységes projekt hierarchia Jira alapokon

Komplex Jira Service Management környezet

Jelenleg öt site-on, szigetszerű JSM megoldásokat használnak, egyelőre minimális integrációval, külön ownerekkel:

  1. Graphisoft site  - fejlesztési és tesztelési feladatok és kérések támogatása
  2. SalesOps - külföldi értékesítési és support partnerek támogatása
  3. IT service support - IT service desk és onboarding
  4. Procurement - Dolgozói notebook, cafeteria és egyéb beszerzések kezelése és engedélyezése 
  5. Facility - létesítményüzemeltetéssel kapcsolatos igények, kérdések kezelése

Atlassian Intelligence - Első tapasztalatok

A Graphisoft Jira adminisztrátorai elkezdték az Atlassian AI megoldását is tesztelni, és a következő tapasztalatokról számoltak be: 

  1. A Confluence-ben új stratégiai és projekt dokumentációk elkészítésében sokat segít. 
  2. Hasznosak egy hosszabb dokumentumról készített összefoglalói.
  3. A “Define” fogalommagyarázó feature is sokat segít különösen az új belépőknek/átlépőknek.
  4. Tesztesetek gyártásában hasznosnak tűnik.
  5. Hátránya azonban, hogy egyelőre csak angol nyelvű szövegek esetén használható jól.  

 

Jelenleg a Graphisoft-nak körülbelül:

  • 800 Confluence felhasználója, 
  • 750 Jira Software felhasználója,
  • 135 JSM agent-je, és
  • 70 JPD felhasználója van.


A cég megközelítőleg:

  • 15 Atlassian add-on-t,
  • 250 automatizációt és
  • 150 scriptrunner scriptet használ napi szinten.

Result

Rövidtávú tervek - JSM konszolidáció

2024-től a teljes Atlassian adminisztráció és költségvetés központosításra kerül a cégen belül. A különböző site-okat és add-onokat felülvizsgálják, egységesítik, és meghatározott ütemterv szerint egy központi helyre költöztetik őket. A végcél, hogy minden belső használatú JSM projekt egy fő, központi site-ra kerüljön, és egységes szolgáltatási szinten működjön tovább.  

További JSM tervek

Folyamatosan érkeznek JSM-el kapcsolatos további igények is a cég különböző üzleti területeiről. Jelenleg a következő távlati tervek vannak a cég asztalán:

  • szerződések, jogi dokumentumok engedélyezése,
  • belső Atlassian support a dolgozóknak,
  • partnerek, viszonteladók kiszolgálása,
  • egyedi szoftver release igények támogatása, és
  • belső fejlesztői infrastruktúra támogatása.

“Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy a Graphisoft miért kötelezte el magát ennyire szorosan a JSM mellett. A válasz az egyszerű konfigurációban, a formok elérhetőségében, a közvetlen, visszakereshető user kapcsolatokban, a rugalmas integrációs lehetőségekben, a Confluence tudásbázisban és az SLA-kban rejlik.” - Fehér Gergely, Director of Software Success Operations and Delivery, Graphisoft.   

About the client

Az 1982-es alapítású Graphisoft az egyik első magyar garázscégből nőtte ki magát globális, nemzetközi nagyvállalattá. Zászlóshajója az Archicad piacvezető BIM (Building Information Modeling) építészeti szoftver, mely építészek és tervezők ezreinek munkáját segíti, ma már 108 országban, 27 nyelven.

About the partner

About the product

Jira Software

A Jira Software az agilis csapatok első számú szoftverfejlesztési eszköze. Az Atlassian saját fejlesztésű feladat- és projektkövető terméke, amely lehetővé teszi a hibakezelést és az agilis projektmenedzsmentet. Alkalmazható agilis és Waterfall modellben is tervezésre, priorizálásra és nyomon követésre.

Jira Service Management

A Jira Service Management (JSM) az Atlassian vállalati szolgáltatásmenedzsment megoldása az üzleti csapatok számára. Az olyan belső csapatok, mint a HR, a marketing vagy a létesítménygazdálkodás sokféle szolgáltatást nyújthatnak a JSM segítségével, mint például az alkalmazottak felvétele, a weboldal-kérések megválaszolása vagy a műszaki karbantartás.

Forrás:Jira bevezetés a Graphisoftnál | 25. Magyar Atlassian Meetup

If you want to try out Email This Issue, check it out on the Atlassian Market Place or contact our team for further assistance!

Jirát Mindenkinek! Jira bevezetés a Graphisoftnál

Kihívás

Egy kis történelem

A Graphisoft 2019 óta használ Jira Service Management megoldást. Eleinte csak egy-két kisebb szoftver csapat használta fejlesztési adminisztrációs eszközként, de 2020 közepétől a teljes szoftverfejlesztési szervezet (400 felhasználó) átállt a JSM használatára. 2022-ben megtörtént a Jira cloud migráció, majd az Advanced Roadmaps és a Jira Product Discovery (JPD) bevezetés következett, amelyet ma már az összes termékmenedzser használ a roadmap tervezésére.

2023 elejétől az IT tervezés is Jirában történik. Jelenleg (2023. december) a Marketing csapat átállása zajlik. 

A Jira története a Graphisoftnál

A növekedés problémái

A kezdeti fejlesztési adminisztrációs fókusz folyamatosan változott, ahogy újabb és újabb üzleti csapatok kezdték el használni a Jirát. Ez sok extra terhet rótt a belső Jira szakemberekre, hiszen a korábbi, fejlesztésre optimalizált szabályokat és konfigurációkat (nevezéktan, projekt kategóriák, workflow-k, sémák, riportok, stb.) újra kellett gondolni. 

“A fenti koncepcióváltás nehézségein túl a túlzott Jira Software fókuszú szemlélet sem volt szerencsés, hiszen sok üzleti projekt támogatására a Jira Work Management célszerűbb megoldás. Ez az átállás most zajlik bizonyos területeken a cégnél.” - Fehér Gergely, Director of Software Success Operations and Delivery, Graphisoft.

További problémát jelentett a dokumentáció, illetve a belső tréningek- és oktatóanyagok hiánya. A meglévő dolgozók sok információt nem találtak a rendszerben, ezért kérdéseikkel, támogatási igényeikkel folyamatosan a Jira adminisztrátorokat terhelték. A Jira oktatás az újonnan belépők számára különösen fontos, ezért a cég elkezdte a saját konfigurációjához illeszkedő tréning anyagokat is elkészíteni. 

Összegzés

Iparág: IT 

Régió: globális 

Elvárások: 

  • Egységes szolgáltatási szintek
  • Integrált, automatizmusokkal támogatott belső működés, Jira alapokon.

Bevezetett termék(ek):

  • Jira Software
  • Jira Work Management
  • Jira Service Management
  • Jira Product Discovery
  • Confluence

Megoldás

A Jira mindennek a közepe

A Graphisoft a Jira Software-t helyezte az információs architektúrája középpontjába, és integrálta azt a meglévő egyéb rendszereivel. A HR és felhasználói adatok az SAP Successfactors-ból, illetve az Active Directory-ból jönnek, riporting-ra pedig a szintén Jirával integrált PowerBI megoldást használják. A forráskód kezelő rendszerek (HelixCore, GitHub, stb.), a Jenkins, a ZABBIX, az MS Teams, valamint a Zendesk end-user support eszköz is mind integrálásra került. A Confluence és JSM integráció pedig magától értetődő.  

Integrált, Jira Software-központú működés

Egységes projekt- és issue kezelés

Egy olyan nagy szervezetnél, mint a Graphisoft, a projekteket is egységes hierarchia és szabályrendszer mentén kell kezelni. Ezért a cég a projekt menedzsmentre is a Jira Software-t használja, stratégiai-, roadmap- és csapatszinten egyaránt. A beérkező issue-k (kérések, problémák, ötletek, stb.) életútja és a szoftver release menedzsment is integrált folyamatok mentén, automatikus feladat kiosztással, Jira alapokon történik. 

Egységes projekt hierarchia Jira alapokon

Komplex Jira Service Management környezet

Jelenleg öt site-on, szigetszerű JSM megoldásokat használnak, egyelőre minimális integrációval, külön ownerekkel:

  1. Graphisoft site  - fejlesztési és tesztelési feladatok és kérések támogatása
  2. SalesOps - külföldi értékesítési és support partnerek támogatása
  3. IT service support - IT service desk és onboarding
  4. Procurement - Dolgozói notebook, cafeteria és egyéb beszerzések kezelése és engedélyezése 
  5. Facility - létesítményüzemeltetéssel kapcsolatos igények, kérdések kezelése

Atlassian Intelligence - Első tapasztalatok

A Graphisoft Jira adminisztrátorai elkezdték az Atlassian AI megoldását is tesztelni, és a következő tapasztalatokról számoltak be: 

  1. A Confluence-ben új stratégiai és projekt dokumentációk elkészítésében sokat segít. 
  2. Hasznosak egy hosszabb dokumentumról készített összefoglalói.
  3. A “Define” fogalommagyarázó feature is sokat segít különösen az új belépőknek/átlépőknek.
  4. Tesztesetek gyártásában hasznosnak tűnik.
  5. Hátránya azonban, hogy egyelőre csak angol nyelvű szövegek esetén használható jól.  

 

Jelenleg a Graphisoft-nak körülbelül:

  • 800 Confluence felhasználója, 
  • 750 Jira Software felhasználója,
  • 135 JSM agent-je, és
  • 70 JPD felhasználója van.


A cég megközelítőleg:

  • 15 Atlassian add-on-t,
  • 250 automatizációt és
  • 150 scriptrunner scriptet használ napi szinten.

Eredmény

Rövidtávú tervek - JSM konszolidáció

2024-től a teljes Atlassian adminisztráció és költségvetés központosításra kerül a cégen belül. A különböző site-okat és add-onokat felülvizsgálják, egységesítik, és meghatározott ütemterv szerint egy központi helyre költöztetik őket. A végcél, hogy minden belső használatú JSM projekt egy fő, központi site-ra kerüljön, és egységes szolgáltatási szinten működjön tovább.  

További JSM tervek

Folyamatosan érkeznek JSM-el kapcsolatos további igények is a cég különböző üzleti területeiről. Jelenleg a következő távlati tervek vannak a cég asztalán:

  • szerződések, jogi dokumentumok engedélyezése,
  • belső Atlassian support a dolgozóknak,
  • partnerek, viszonteladók kiszolgálása,
  • egyedi szoftver release igények támogatása, és
  • belső fejlesztői infrastruktúra támogatása.

“Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy a Graphisoft miért kötelezte el magát ennyire szorosan a JSM mellett. A válasz az egyszerű konfigurációban, a formok elérhetőségében, a közvetlen, visszakereshető user kapcsolatokban, a rugalmas integrációs lehetőségekben, a Confluence tudásbázisban és az SLA-kban rejlik.” - Fehér Gergely, Director of Software Success Operations and Delivery, Graphisoft.   

Az ügyfélről

Az 1982-es alapítású Graphisoft az egyik első magyar garázscégből nőtte ki magát globális, nemzetközi nagyvállalattá. Zászlóshajója az Archicad piacvezető BIM (Building Information Modeling) építészeti szoftver, mely építészek és tervezők ezreinek munkáját segíti, ma már 108 országban, 27 nyelven.

A partnerről

A termékről

Jira Software

A Jira Software az agilis csapatok első számú szoftverfejlesztési eszköze. Az Atlassian saját fejlesztésű feladat- és projektkövető terméke, amely lehetővé teszi a hibakezelést és az agilis projektmenedzsmentet. Alkalmazható agilis és Waterfall modellben is tervezésre, priorizálásra és nyomon követésre.

Jira Service Management

A Jira Service Management (JSM) az Atlassian vállalati szolgáltatásmenedzsment megoldása az üzleti csapatok számára. Az olyan belső csapatok, mint a HR, a marketing vagy a létesítménygazdálkodás sokféle szolgáltatást nyújthatnak a JSM segítségével, mint például az alkalmazottak felvétele, a weboldal-kérések megválaszolása vagy a műszaki karbantartás.

Forrás:Jira bevezetés a Graphisoftnál | 25. Magyar Atlassian Meetup